Tensiuni între fostul și actualul primar al comunei Mihail Kogălniceanu

 

Mihai Barbu este primar ales al comunei Mihai Kogălniceanu pe listele PSD Ialomița, aflat la primul mandat, cu o tentativă la activ de a ocupa această funcție încă de-acum patru ani. Nici nu s-a instalat bine pe fotoliul de edil că a dat piept cu neajunsurile din administrație, dar și cu lipsa de colaborare a fostului primar Alexandru Dinu, despre care Barbu spune că nu a știut să piardă. După cele aproape trei luni de mandat ne-a acordat un interviu în exclusivitate în care a vorbit despre problemele pe care le-a găsit la primărie, dar și despre proiectele sale de viitor.

M-am trezit al nimănui, cu doar trei salariați în primărie

  • Domnule primar, care a fost parcursul dumneavostră politic până să ocupați această funcție?

  • Am candidat din partea PSD în urmă cu patru ani, când m-am „înrolat” în acest partid. Am fost în PD când s-a făcut fuzțiunea cu PNL, dar domnul Dinu Alexandru m-a exclus din partid la prima ședință. Am stat pe margine o bună perioadă de timp pentru că mi-am pierdut și calitatea de consilier local, dar la insistențele unor colegi m-am înscris în PSD. Așa am ajuns primar al comunei Mihail Kogălniceanu.

  • Cum se vede administrația din interiorul ei?

  • Fiind pentru o perioadă consilier local, nu am am avut mari surprize când am ajuns aici. Au fost și lucruri pe care nu le știam, de exemplu circuitul documentelor, dar n-am găsit lucruri grave. Mă deranjează însă lipsa de comunicare și de colaborare a fostului primar, altfel mi-ar fi fost mai ușor în anumite situații pentru că n-aș mai fi pierdut timp să urmez firul administrativ al documentelor, al proiectelor (…) Le-am luat pe toate încet, pentru că am și un deficit mare de personal, șase dintre salariații Primăriei plecând odată cu fostul primar, plus secretarul care a ajuns subprefect. Nu avem pe nimeni la Serviciul Achiziții din cadrul Primăriei, nu avem șofer, cel care se ocupa de ajutorul social a plecat. La Serviciul de Stare Civilă au fost tensiuni între angajat și domnul primar, iar acesta nu avea atribuții deloc. Doamna de la acest serviciu era ținută într-un birou unde a stat luni întregi fără niciun fel de atribuție. Contabila, la anumite presiuni a fost dată afară și așa m-am trezit al nimănui, cu doar trei salariați în toată primăria.

  • Ce-ați reușit să faceți din acest punct de vedere?

  • Am reușit să aducem contabila înapoi, inclusiv pe doamna de la Serviciul de Stare Civilă. În curând vom avea pe cineva la Investiții, care se va transfera de la Primăria Țăndărei. Mi-a fost foarte greu la început din acest punct de vedere, însă cel mai greu mi-a fost să fac față multitudinii de probleme sociale (…) Am reușit să constituim Consiliul Local, ca să ne putem desfășua activitatea administrativă conform legii.

Viceprimar PSD ales cu sprijin necondiționat de la Pro România

  • Pentru că tot ați adus în atenție Consiliul Local, care este componența acestuia?

  • Nu suntem majoritari în Consiliu. Avem șase consilieri locali din partea PSD, 4 PNL, 2 Pro România și unul de la ALDE. Aici trebuie să fac precizarea că de la Pro România am primit sprijin (fără a se emite vreo pretenție) pentru alegerea viceprimarului din rândul consilierilor PSD. Au fost niște „lorzi” cu care ne înțelegem foarte bine. La alegerea viceprimarului, consilierii PNL nu au fost prezenți, dar asta a fost poziția dumnealor.

  • Care sunt prioritățile pentru această comună pe care acum o conduceți?

  • Lăsând la o parte promisiunile făcute în campania electorală pe care mi le voi respecta, avem de continuat proiecte ale fostei administrații locale. Canalizarea este un proiect pe care constructorul mi-a promis că-l va finaliza în primăvară, dar vom face și o extindere a rețelei în cartierul nou, dar și pe două străzi care n-am înțeles de ce nu au fost prinse în proiect. Mai avem un proiect pentru 4,8 km de asfalt în zona de est a comunei, dar am în vedere și mutarea târgului din centrul comunei într-un spațiu special amenajat și cu condiții decente de desfășurare, înființarea unei grădinițe cu program prelungit (…) Îmi doresc foarte mult să înființăm un centru de vânzare a legumelor, astfel încât oamenii să-și poată expune produsele legumicole, iar producătorul să se întâlnească cu comerciantul.

  • Ce disponibilitate aveți în bugetul local al comunei?

  • Sunt ceva bani, cu toate că s-au cheltuit 11 miliarde de lei vechi într-o lună și jumătate înainte de a veni eu aici. Pentru ce ne-am propus inițial nu este un efort foarte mare din partea bugetului local, unde mai avem aproximativ 13 miliarde.

Eu îl știam pe domnul Dinu un lord al politicii”

  • Mi-ați spus la început că vă confruntați cu lipsa de comunicare și colaborare cu fostul primar. Detaliați, vă rog!

  • Sunt câteva chestiuni legate de plecarea domniei sale, pentru că nu a lăsat nimic aici. A fost ștearsă toată corespondența, toate conturile pe SICAP, am găsit calculatoarele goale, partea dumnealui (…) Nu știu ce intenții a avut. Noi a trebuit să refacem procedura pentru SICAP, să aducem pe cineva să redeschidă calculatoarele (…) Nu toți din Primărie îmi sunt prieteni, dar avem o relație profesională corectă (…) Noi le-am înaintat două adrese, atât fostului primar cât și soției sale, care a ocupat funcția de bibliotecar pentru predarea gestiunii de aproape două miliarde lei. Pur și simplu ne-au aruncat cheile și nu au vrut să vină să predea gestiunea, dar nici noi nu le-am plătit salariile (…) Mai avem o problem gravă în ceea ce o privește pe doamna, care ține și o evidență a evenimentelor care urmează a avea loc, pentru care s-au încasat niște sume de bani. Vin oamenii și mă întreabă dacă mai rămân înțelegerile valabile, dar eu nu știu ce să le spun în condițiile în care refuză să ne dea registrul în care nota evenimentele.

  • Ați luat vreo măsură în sensul acesta? Ați constituit o comisie de inventariere, ați depus o plângere penală?

  • Nu, nu vreau să depunem plângeri, nu vreau să recurgem la așa ceva, pentru că suntem oameni de sat, dar trebuie să înțeleagă că a pierdut. Se comportă foarte urât acum, eu îl știam pe domnul Dinu un lord al politicii, iar prin toate acțiunile pe care le face acum parcă nu face bine, parcă cineva îl sfătuiește prost. L-am invitat la discuții, nu mă interesează ce-a fost, pentru că dacă a făcut rău, nu față de mine trebuie să dea socoteală (…) Oamenii au plătit și acum mă întreabă ce fac pe mai departe, dar eu nu știu ce să le răspund. Nu o acuz de nimic pe doamna, pentru că probabil urma să emită chitanță, dar oamenii nu o au, de la casieria Primăriei nimeni nu știe nimic. Eu nu o acuz că nu a dat chitanță. Probabil a luat banii urmând să-i dea și chitanța și banii au rămas în registrul de evenimente, dar să vină să ne dea registrul.

  • Faceți niște acuzații foarte grave

  • Doamna are circa două miliarde lei pe inventar, iar fostul primar câteva sute de milioane. Noi vom urma procedura, le-am mai trimis câte o scrisoare (…) Suntem în niște situații penibile.

Alexandru Dinu, ex-primar al comunei Mihail Kogălniceanu:

Timpul le va rezolva pe toate!

Despre acuzațiile aduse de primarul în exercițiu al comunei Mihail Kogălniceanu, ex-primarul Dinu Alexandru ne-a prezentat un punct de vedere, declarând: „(…) Ce gestiune are de predat primarul? Am dat cheile, altceva nu aveam de predat…Oamenii nu au plecat pentru că i-am luat eu cu forța, au plecat din diferite motive, unele bine întemeiate juridic. Contabila a fost numită prin dispoziție de primar și era clar că nu mai putea rămâne o dată ce eu nu mai eram. Faptul că acum s-a întors este ilegal, nu se mai poate reangaja prin dispoziție de primar! Vorbiți că aș fi șters eu nu știu ce din calculatoare. Păi, ce să șterg eu? Urcam eu pe SICAP oferte? Mă ocupam eu de licitații? Mă ocupam eu în mod direct de aceste lucruri? Plus că salariatul de la Serviciul Achiziții avea o parolă de intrare… nu era normal să se refacă procedura pentru o altă parolă? Cum să intre unii peste alții?

(…) În ceea ce o privește pe soția mea, care a fost bibliotecarul Bibliotecii din comună, vă pot spune că totul este în regulă. Registrul despre care vorbește domnul Barbu este lăsat la Bibliotecă, iar dacă actualul primar consideră că s-a încălcat legea și că gestiunea nu a fost predată, de ce nu a constituit o comisie de inventariere, să întocmească un proces-verbal pe care să i-l aducă la cunoștință soției și dacă existau lipsuri puteau opri din garanția de gestiune pe care soția mea o are depusă (…) Cred că este rea voință!

(…) De faptul că nu ne-am primit salariile nu v-a spus? Nu se poate face nimic pe abuz de putere…nu ni se pot opri salariile pentru că așa vrea primarul (…) Timpul le va rezolva pe toate! Nu îmi doresc să comentez mai mult, pentru că nu văd ce-ar mai fi de comentat!”

Petronela MOROIANU

 


Copyright 2022 - Ziarul Ialomița - All Rights Reserved