Printre… blocuri

* Primăria Slobozia desființează garajele amplasate ilegal, fără contract sau cărora le expiră contractele în 2023

Problema parcărilor din Municipiul Slobozia a fost mult trâmbițată de toate administrațiile anterioare, însă nimeni nu a mișcat un deget pentru a identifica soluții. S-a ajuns în punctul în care este „bătaie” pentru fiecare metru de teren identificat între blocuri, astfel încât să se mai găsească un spațiu măcar pentru o mașină, două. Garajele amplasate ilegal, cele care au contractele expirate sau pentru care se încheie perioada contractuală au ajuns în atenția administrației locale din municipiul reședință de județ, primarul Dragoș Soare declarând război posesorilor aflați în astfel de situații.

În cadrul unei conferințe de presă, acesta a vorbit despre „debandada” din spatele blocurilor unde „care mai de care, mai șmecher, și-a pus câte un garaj.”

Fie că e pe spațiul verde, fie că e pe domeniul public, cu sau fără contract, mulți au garaje (…) Toate contractele pentru garaje care sunt încheiate până în 25 de ani și care se încheie în 2023 nu vor mai fi prelungite. Există deja o hotărâre a Consiliului Local, dar nu s-a ridicat niciun garaj de pe domeniul public până să vin eu. Acum au început deja să se ridice. Noi i-am notificat pe toți și fiecare proprietar își ridică garajul”, a transmis primarul Soare.

Edilul a mai spus că el însuși este posesorul unui garaj aflat în zona Tribunalului și că săptămâna aceasta îl va ridica și-l va reloca, pentru a oferi propriul exemplu. Motivul ridicării acestuia este că are contractul expirat, garajul fiind o moștenire de la tatăl său.

Pentru cei care au nevoie de ajutor în vederea relocării garajelor, există un operator care, în schimbul achitării unui tarif de 300 lei/oră/macara, plus transportul, îi scapă de această grijă. Administrația publică locală a identificat deja și un spațiu unde să fie depozitate toate bunurile care vor fi ridicate de pe domeniul public, respectiv la Slobozia Nouă, într-o zonă securizată, gratuit pentru cei care nu au unde să și le ducă. „Trebuie să eliberăm domeniul public de mașinile abandonate, de gheretele care există și de garajele care nu mai au contract de concesiune sau sunt ilegal amplasate (…) Un garaj ocupă cel puțin 3 locuri de parcare, ceea ce înseamnă că pentru un garaj eu risc să creez probleme pentru cel puțin 3 oameni. Lucrăm la un regulament astfel încât fiecare apartament să aibă atribuit doar un loc de parcare indiferent de numărul de mașini pe care îl deține (…) Trebuie să eliminăm mașinile de pe Matei Barasab ca să putem lua banii europeni, am hotărât că trebuie să mergem înainte cu proiectele, cu consecințele de rigoare, așadar, luăm și măsuri alternative de reglementare a unor probleme pe care le generează aceste proiecte”, a adăugat Soare.

În același context, acesta a mai spus că au fost descoperite numeroase nereguli, trecând în revistă câteva situații, respectiv faptul că au fost identificate „garaje TIP Călărași care de fapt sunt construcții cu fundație, cu autorizație de construcție și ale căror contracte au expirat, proprietari care au cel puțin două garaje, garaj cu beci dedesubt amplasat pe un teren care a fost vândut de Primărie, am descoperit autorizații de construcție false, plus multe nereguli legate de Urbanism.”

Revenind la desființarea parcărilor de pe bulevardele Matei Basarab și Chimiei, procedura reprezintă condiție de eligibilitate în realizarea proiectelor. Astfel, o mie de mașini vor fi scoase și relocate în alte zone, cel mai probabil printre blocuri. Edilul susține că a introdus acum documentații pentru realizarea parcărilor de pe strada Răzoare, din spatele magazinului Elegant, plus reorganizare între blocuri, în vederea câștigării altor câteva spații pentru mașini.

Până în 2023 este nevoie de soluții de parcare, de fonduri pentru realizarea acestora și de înțelegerea cetățenilor până la finalizarea proiectelor.

 

 

 


Copyright 2022 - Ziarul Ialomița - All Rights Reserved