Podul de la Bora, cuiul lui Pepelea pe traseul Drajna – Slobozia Veche

Joi, săptămâna trecută, Sorin Grindeanu (ministrul transporturilor) a descins din nou pe șantierul de la Drajna, acolo unde se pune în practică un vis de decenii al șoferilor din Ialomița și Călărași, dar și al celor din toată țara care tranzitează cele două județe: construirea unui pasaj care să deblocheze cozile imense formate la trecerea de cale ferată București – Constanța. Acest vis a început să devină realitate cam la sfârșitul anului 2021 (când au fost aprobați banii necesari construcției) și a început să prindă contur în ianuarie 2022, când au început lucrările de construcție. Acum, la începutul lui mai 2023, lucrările sunt executate în proportie de 94 la sută, existând șanse ca în maxim patruzeci de zile să fie inaugurat. Fără panglici și preoți cum se întâmpla pe vremea construcției șoselei dintre Ciochina și Lehliu când, ne aducem aminte, s-au tăiat panglici cam la fiecare zece mii de metri drum asfaltat, după cum ne promite ministrul Grindeanu.

Dar, lăsând timpul să-și judece oamenii, să consemnăm câteva declarații în urma evenimentului de săptămâna trecută.

Sorin Grindeanu: Este o investiție extrem de importantă pentru județele Ialomița și Călărași, dar și pentru Galați și Brăila. Nu am reproșuri pentru constructor, este în termen. Îi felicit pe cei patru președinți de consilii județene care au constituit și cea mai mare asociere din țară pentru TransRegio, de la Galați la Chiciu, și care se desfășoară cu o viteză foarte bună pentru a se implementa”.

Marian Pavel, președintele Consiliului Județean Ialomița: „După cum se poate vedea cu ochiul liber, lucrările sunt în fază finală. Cât de curând ne vom putea bucura fiecare dintre noi, participanții la trafic, de beneficiile acestui proiect ce va fi inaugurat simplu, fără fast, după cum își dorește chiar ministrul transporturilor. Așteptăm două centuri ocolitoare la Slobozia și un alt pod peste râul Ialomița. Trebuie să avem o cursivitate pe transporturi și o conexiune a Sloboziei și județului Ialomița la principalii factori de dezvoltare”.

Ștefan Mușoiu, deputat de Ialomița: Vom circula pe pasajul de la Drajna de luna viitoare! Ialomițenii, cât și locuitorii județelor învecinate, vor scăpa definitiv de așteptare și de cozile la trecerea la nivel cu calea ferată de la Drajna. Este o mare bucurie pentru fiecare dintre noi, cei care am făcut și în mandatele anterioare de parlamentari, foarte multe demersuri pentru realizarea acestui pasaj. La vremea respectivă, am fost priviți cu scepticism. Ni s-a spus că nu e un proiect suficient de util și că este costisitor, dar noi nu am renunțat niciodată la el! Iar astăzi, am constatat că pasajul este gata în proporție de peste 95 la sută și că firma de construcții se mai ocupă doar de ultimele finisaje necesare circulației în siguranță.

L-am lăsat pe Ștefan Mușoiu la urmă pentru că, citind pe face-book unele comentarii despre evenimentul de la Drajna, am văzut numeroase postări în care meritul ialomițenilor la acest cu adevărat succes investițional în zona noastră este contestat. Adevărul că au un merit. Adevărul este că există trei politicieni care chiar s-au bătut ca acest vis să devină realitate. Trei politicieni care în urmă cu șase ani n-au ținut cont de culoarea lor politică (doi liberali călărășeni și un pesedist ialomițean) și au început din toate puterile să… deschidă lacătele de la seiful Ministerului Finanțelor, acolo unde zac la urma urmelor banii necesari unor investiții de amploare. Nu știu dacă liberalii călărășeni nu și-au schimbat între timp culoarea politică, dar cu siguranță au fost tot timpul alături de Ștefan Mușoiu prin cabinetul ministrului transporturilor (fie că s-a numit el Cuc sau Grindeanu) pentru a debloca proiectul de construcție a pasajului de la Drajna.

A, da, ca să nu uităm de Gheorghe Tinel, liberalul ialomițean care la început dezavua ideea construirii pasajului, dar s-a trezit peste noapte acum vreo trei ani în plină campanie electorală să spună că el va fi nașul acestuia. Din fericire, a fost tras pe linia… moartă, pentru că altfel și proiectul era mort. Azi, un alt liberal ialomițean a început să se vaite pe la toate colțurile că Pasajul de la Drajna va aduce numai nenorociri peste Slobozia! Așa o fi, dar nu va sta un sfert de țară în loc pentru că primarul de Slobozia stă cu mâinile în sân în loc să bată drumurile Bucureștiului pentru a găsi soluții pentru vreo (eventuală) deblocare a circulației pe podul de la Bora! Noroc că alții deja lucrează și proiectul TransRegio Galaţi – Brăila – Slobozia – Drajna – Chiciu – Autostrada 2 este deja finanțat și a intrat în linie dreaptă.

Nicolae TACHE

 


Copyright 2022 - Ziarul Ialomița - All Rights Reserved