Noul primar al orașului, vrea să… scuture de praf Festivalul de la Amara

 

Festivalul și Concursul de Muzică ușoară românească de la Amara, dotat cu Trofeul Tinereții, revine anul acesta pe scenă. Este ediția cu numărul 53. Ar fi trebuit să fie 54, dar coronavirusul, și poate nu neapărat doar el, a pus capac evenimentului anul trecut. Concursul propriu zis va avea loc în zilele de 3 și 4 septembrie, dar festivalul va continua și a doua zi, cu două spectacole de excepție, unul la Slobozia și celălalt la Amara.

* Fără Grădina de Vară * Fără invitații, indiferent de nume sau de instituții * Fără preselecție la București * Fără Televiziunea Română * Fără hard rock sau manele * Fără Octavian Ursulescu * Fără comercianți de duzină * Și atunci, cu cine și cu ce? *

Despre toate acestea, vom dialoga cu cu noul și tânărul primar al orașului Amara, Sandu Alin Sorin.

  • Da, domnule primar, să începem cu lucrurile foarte serioase. Am trecut prin stațiune și am văzut că la Grădina de vară de lucrează de zor. Acolo va fi locația festivalului?

  • Din păcate, nu ne putem baza pe Grădina de Vară. Da, acum este mișcare acolo, stadiul lucrărilor este avansat, constructorul a intrat pe penalități, iar noi sperăm să se termine undeva în septembrie anul acesta. Cu toate acestea, nu putem sconta anul acesta pe această locație, pentru că mai este recepția, sunt apoi avizele de funcționare și multe altele, care ar putea avea repercusiuni asupra organizării evenimentului. Nu vrem să stăm cu sabia lui Damocles deasupra capului.

  • Locația va fi, în principiu, în spatele grădinii, mai exact în sudul grădinii, între Aleea cu Stejari și grădină. Este spațiu generos, avem transformatorul aproape, amenajăm deja zona, toaletăm copacii. Va fi un spectacol inedit, un spectacol în aer liber cu foarte multe locuri în picioare, ceea ce Grădina de Vară nu ar permite…

  • Spre bucuria tinerilor, care vor avea mai mult spațiu de mișcare, de… dans…

  • Da, ne bazăm pe foarte mulți tineri, dar îi așteptăm și pe ialomițenii mai în vârstă să fie alături de noi la această sărbătoare a muzicii ușoare românești.

  • Scena?

  • Va fi acoperită.

  • Prețul biletelor?

  • Nu am stabilit prețul, dar va fi un preț pentru cei cu locuri pe scaune și un preț pentru cei cu locuri în picioare. În principiu, nu va depăși 25 de lei cele cu locuri și 15 lei cele fără locuri. Totuși, ne adresăm ialomițenilor și dorim să le oferim un spectacol accesibil, să nu încărcăm nota. Locuri pe scaune nu vor fi foarte multe, dar, ca o noutate, de comun acord cu CJ am hotărât că nu vor mai fi invitații, indiferent de nume, de instituții. Toți cei care vor intra la spectacole își vor plăti biletul.

  • Bugetul?

  • Primăria Amara 300 de mii, CJ 200 de mii.

  • Preselectia?

  • Preselectia va fi făcută oarecum în intervalul 9-14 august.

  • Tot la București?

  • Nu. Consiliul Județean ne ajută cu Sala Europa, fiind și partener oficial. Facem totul împreună, festivalul este și simbolul județului, nu numai al orașului Amara. Urmează să decidem cine va asigura orchestrația…

  • Vor avea acces și concurenți din Basarabia?

  • Da, vor avea, țin la acest lucru, dacă este nevoie vom umbla și la regulament în acest sens.

  • Juriul s-a stabilit?

  • Nici juriul nu s-a stabilit, am contactat anumite personalități, așteptăm răspunsul lor…

  • Nume vechi, sau noutăți?

  • În principiu, noi ne-am gâmdit să avem un nume sonor din zona muzicală, un nume sonor din producție, o casă de producție sau un compozitor, să acoperim toată gama aceasta, dar să avem și ceva nou, ceva din noua generație, eventual un nume care poate să aibă și un recital, dacă tot vine în juriu.

  • Din județ?

  • Nu vom renunța la domnul Cristi Obrejan.

  • 12 concurenți?

  • Se va păstra formula veche, se va păstra și specificul acestui festival, dar vom încerca încet încet să introducem și elemente noi…

  • Adică?

  • Să nu mai avem numai tipul acesta de muzică veche, de promovare a unor piese sau compozitori din urmă cu ani și ani. Nu vrem să deformăm, nu vrem să intrăm pe un teritoriu total diferit de genul care a consacrat festivalul, sub nicio formă…

  • Hard rock…

  • Nu.

  • Sau manele, Doamne ferește?

  • Nuu! În niciun caz.

  • Valoarea premiilor?

  • Rămâne aceeași din edițiile precedente. Nu sunt însă excluse premii venite din alte surse, un compozitor care oferă o piesă, un sponsor care dorește să premieze un anumit concurent.

  • Concurenții, unde vor face repetițiile?

  • La Sala Europa. Unde are loc și preselecția.

  • Concursul propriu zis?

  • Vineri 3 septembrie concursul, sâmbătă 4 septembrie Gala și înmânarea Trofeului.

  • Și duminică, toată lumea acasă?

  • Nu. Duminică, 5 sepembrie, va avea loc la Amara un nou spectacol, în care concurenții, de această dată lipsiți de emoții, își vor demonstra, prin recitaluri, talentul în fața spectatorilor. Tot duminică, festivalul se va prelungi cu un spectacol de excepție la Slobozia. Este o extensie a festivalului care bucură pe toată lumea. A fost o solicitare expresă a CJ, firească în condițiile în care avem asigurată aproape jumătate din finanțarea evenimentului. Pe noi nu ne deranjează, dimpotrivă, ne face cinste și venim astfel să mai facem o bucurie laureaților, care au posibilitatea să iasă imediat în recitaluri.

  • Vreun recital cu nume consacrat în spectacolul de la Slobozia?

  • Repet, vor fi prezenți la Slobozia laureații concursului de la Amara, dar Consiliul Județean intenționează să aducă una sau două vedete în recitaluri.

  • Da, chiar așa! Recitalurile de vineri și de sâmbătă? Cam care mai sunt prețurile azi pe piața muzicală?

  • Pleacă de la două mii de euro și ajung la opt mii. Noi trebuie să ne încadrăm în ce avem, în bugetul de care vorbeam. Am avut o discuție la Consiliul Județean, am împărțit bugetul pe zile. Cu siguranță vor fi noutăți față de edițiile trecute. Ca să ridicăm ștacheta, ne gândim să aducem din Basarabia, că tot aminteați dumneavoastră de concurenți din Republica Moldova, și o formație de calibru în recital. Nu vă ascund că mi-aș dori ca aceasta să fie Zdop și Zdup. V-o spun din start că am renunțat la domnul Octavian Ursulescu, ca prezentator. Vă spun din start că am renunțat și la Televiziunea Română. Noi le-am solicitat o ofertă și ne-au spus că ne pot ajuta doar cu o echipă de înregistrare și să realizeze ei o emisiune pe care să o difuzeze ulterior. Nu, nu ne-a mulțumit oferta, dorim să transmitem festivalul live. Suntem în discuții cu alte televiziuni, care să transmită în direct. Luăm în calcul și rețelele moderne de socializare, care permit distribuirea în direct pe alte canale. Putem să dăm pe faceebook, să dăm pe You Toube, și dacă am dat pe You Toube vă asigur că vizualizările vor fi mai mari decât la orice altă televiziune. Acum, iertată să-mi fie îndrăzneala, dar nici Televiziunea Română nu mai are chiar așa de mare impact. Dacă ar fi venit o Antenă, Pro Tv sau Prima, discutam altfel.

  • Sponsorii? Aceeași din edițiile precedente sau, la primar nou, și alți sponsori?

  • Scontăm pe sponsorii vechi, care sunt de mulți ani prietenii festivalului, dar cu siguranță vom avea și sponsori noi. Vom căuta noi, dar și Consiliul Județean ne-a promis că ne va ajuta în acest sens. Da, și nu vă ascund că vom încerca să onorăm cum se cuvine aceste sponsorizări, nu doar amintind din când în când de ei pe parcursul festivalului.

  • Partea de comerț?

  • Vom aduce mai mulți comercianți, dar … eleganți. Vom ține la etichetă. Dacă tot vrem să scuturăm de praf festivalul, să-l scuturăm bine.

Nicolae TACHE

 

 


Copyright 2020 - Global Marketing - All Rights Reserved                                                                                   Politica cookie                          Politica de confidentialitate