“Banii au fost puțini, dar i-am drămuit cum trebuie”
Ales primar pe listele PSD, Ion Curelea conduce administrația publică din Gheorghe Doja de puțin peste un an, timp în care a reușit să facă schimbări vizibile în localitate, mai ales în centrul acesteia, unde sunt și principalele obiective. A reabilitat în întregime școala, a amenajat un loc de joacă pentru tineri și copii, a construit un teren de sport, a modernizat parcul din centru, a reabilitat dispensarul și clădirea Primăriei. Nu contează ordinea în care a făcut-o, importante sunt realizările și oamenii care se declară mulțumiți de noua față pe care a căpătat-o comuna lor în ultimul an.
– Ce puteți să-mi spuneți despre acest prim an de mandate? Cum a fost?
– A fost un an bun, dar greu în același timp, cu multe eforturi pentru a realiza ceea ce se vede cu ochiul liber. Am preluat proiecte și de la administrația anterioară pe care le-am continuat, unele le-am implementat deja. Norocul meu este și echipa aflată în subordine, oameni serioși și responsabili fără de care nu s-ar putea face treabă. Le sunt extrem de recunoscător pentru întreg efortul pe care îl depun toți cei care au venit alături de mine și fac parte din echipa mea administrativă.
– Puteți face o trecere în revistă a investițiilor realizate în acest prim an de mandat?
– Am reabilitat școala în totalitate în baza unui proiect întocmit de fostul primar și finanțat prin PNDL, dar execuția a fost demarată de mine și în 7 luni am finalizat lucrările. Copiii s-au mutat într-un spațiu nou, modern, cu toate dotările necesare derulării cursurilor. Tot în această perioadă am întocmit un proiect care a fost finanțat prin intermediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Ialomița pentru amenajare loc de joacă, teren de sport și împrejmuire, realizate în procent de 90%. De asemenea, am reabilitat sediul Primăriei prin realizarea unor lucrări de anvelopare, am înlocuit acoperișul, am amenajat spațiul din curtea insituției, am construit alei, am împrejmuit cu gard nou, am construit grupuri sanitare pentru angajații Primăriei. Avem un proiect pentru mutarea sediului de Poștă în incinta grădiniței unde dispunem de un spațiu adecvat, iar în vechea Poștă vom face grupuri sanitare corespunzătoare, pentru că cele modernizate acum sunt ca anexă la clădirea primăriei, adică în exteriorul clădirii. Un alt obiectiv realizat este capela bisericii din localitate. Finanțarea a fost de 120 de mii lei din bugetul local, pentru acoperiș și interior, însă am avut o contribuție proprie pe partea cea mai grea, respectiv construcție și tâmplărie. Mai mult decât atât, la parcul din centrul comunei nu aveam iluminat așa că am montat lampadare, am montat canapele, deci s-au creat condițiile necesare unei locații care să poată fi folosită de cetățenii comunei în siguranță. Un alt obiectiv aflat în atențai noastră a fost dispensarul pe care l-am reabilitat în întregime și aici mă refer inclusiv la sala de așteptare. Lucrările au vizat nu doar partea de zugrăvit, ci și montarea unui parchet nou, refacerea treptelor de la intrare, amenajarea unei parcări în zonă.
– Au fost proiecte de interes și utile pentru comunitate, dar, cu siguranță, ați făcut și lucruri care nu se văd
– Așa este, au fost făcute și unele lucruri care nu se văd, unele mărunte, dar semnificative pentru comunitate. Vă pot da exemplu o curte părăsită, cu mulți moștenitori, devenită focar, și situată chiar în centrul localității, în zona parcului…era insalubră și inestetică așa că am obținut acordul tuturor moștenitorilor și am intervenit pentru a o curăța, astfel încât să se vadă frumos în centrul comunei.
– Ce investiții aveți pentru perioada următoare? Ce proiecte aveți pentru locuitorii din Gheorghe Doja?
Am depus în cadrul Programului Național de Investiții „Anghel Saligny”, așa cum de altfel au făcut-o și alți colegi primari, un proiect pentru asfaltartea a 13,7 kilometri de străzi, iar în completarea acestuia am mai depus un proiect pe AFIR pentru 4,2 kilometri drum de exploatație agricolă. Avem și un drum de legătură cu comuna Miloșești pe care autoritățile locale de acolo vor să-l modernizeze, motiv pentru care noi ne axăm pe drumurile de exploatație agricolă. În comună nu avem niciun metru de asfalt turnat și sper să reușim prin intermediul acestui proiect să modernizăm drumurile pentru că oamenii ne întreabă tot timpul când vor scăpa de pământ, de praf, de noroaie. Cei 13,7 kilometri sunt mai mult de jumătate din numărul total de kilometri, aproximativ 22, pe care i-am prins pentru o primă etapă de asfaltare. Dacă reușim cu asfaltarea, mare parte dintre proiectele comunității sunt rezolvate. Toată lumea ne întreabă pe când asfalt? Le-am promis oamenilor că vor avea drumuri bune în acest mandat și sper să mă pot ține de cuvânt, dar nu depinde de mine în totalitate.
– Există și parte de cofinanțare în proiect. Aveți posibilități bugetare pentru susținerea proiectului?
– Da, avem o cotă de cofinanțare de peste 6 miliarde de lei vechi. Este o sumă mare, dar până când va fi să se deruleze proiectul sunt sigur că vom reuși să strângem banii de care avem nevoie. Noi facem eforturi în sensul acesta.
– În ce stadiu se află lucrările la sistemul de canalizare? Ultima dată când am vorbit mi-ați spus că vă apropiați de final
– Sistemul de canalizare este aporoape gata și am făcut deja demersurile pentru racordarea gospodăriilor, acum lucrăm la documentații și preconizăm că din ianuarie 2022 vom putea demara procedura de racordare la rețea. Ne-au rămas ceva bani de la extindere pe care să-i folosim la racordare.
– Ținând cont că ne apropiem cu pași repezi de sfârșitul acestui an, ne puteți spune care este gradul de colectare al taxelor și impozitelor locale?
– Gradul de colectare este de peste 80 la sută. Oamenii sunt conștiincioși și își achită dările, fapt care ne ajută să putem realiza ce ne-am propus.
– Vă puteți declara mulțumit de ceea ce ați realizat în acest prim an de mandat?
– Da, sunt mulțumit în condițiile în care oamenii mă opresc pe stradă și-mi spun că se văd schimbări la nivel de comună și mă bucură faptul că am putut să contribui la aceste schimbări. Banii au fost puțini, dar i-am drămuit cum trebuie și acesta este un aspect important al tabloului administrativ. Eu sunt aici pentru oameni, pentru rezolvarea problemelor lor, pentru a le îmbunătăți condițiile de trai și pentru a da o nouă față comunității pe care o conduc. Sper să-mi reușească până la final și sper să nu-i dezamăgesc pe cei care m-au creditat cu încredere.
Petronela MOROIANU