Fetiță de 7 ani, infectată cu COVID-19, operată cu succes de medicii de la Slobozia

 

O nouă premieră medicală, dacă îi putem spune așa, a avut loc la Spitalul Județean de Urgență Slobozia. Medicii din cadrul unității spitalicești au operat cu succes o fetiță de 7 ani, infectată cu coronavirus, care suferise o fractură a părții distale a humerusului (osul brațului).

În sfera diversificării serviciilor medicale se încadrează și acest caz care a reprezentat o provocare, respectiv operația prin care a trecut o pacientă de numai 7 ani cu fractura părții distale a humerusului (osul brațului), infectată totodată cu SARS-CoV-2. Pe lângă dificultatea intervenției chirurgicale, corpul medical alcătuit din Dr. Adrian Pârvan (ortoped pediatru), Dr. Ion Grămăticu (ortoped) și Dr. Jamil Aldabsheh (anestezist) au fost nevoiți să facă față și disconfortului dat de echipamentul medical de protecție împotriva COVID-19. Nu în ultimul rând, un aspect extrem de important a reprezentat-o comunicarea cu un copil speriat pentru care personalul în echipament de protecție arată, în cel mai bun caz, aidoma unor cosmonauți. Comunicarea devine, astfel, esențială în liniștirea micuței paciente și a aparținătorilor”, au explicat reprezentanții SJU Slobozia.

Evoluția de după intervenția medico-chirurgicală este una favorabilă, pacienta externându-se cu bine la domiciliu, unde se recuperează.

Liviu Patrichi, managerul Spitalului de Urgență Slobozia a mai spus că „grație circuitelor funcționale bine stabilite” se poate asigura asistența medicală de urgență inclusiv pacienților infectați cu SARS-CoV-2, fără ca aceștia să mai fie nevoiți să se deplaseze la București sau în alte centre județene. În modul acesta se reduce timpul de așteptare, de preluare a cazului și de intervenție, ca și riscul de apariție a complicațiilor.

Ne facem un deziderat de onoare ca, până și în aceste momente de cumpănă, să garantăm cea mai bună îngrijire pentru pacienți prin acțiunile și politicile pe care le întreprindem (…) Așa cum v-am obișnuit, printre obiectivele noastre generale se numără perfecționarea continuă a personalului, îmbunătățirea neîncetată a serviciilor medicale, aplicarea de noi metode de lucru racordate la ghiduri internaționale și, nu în ultimul rând, asigurarea satisfacției pacientului. Toate acestea sunt puse la grea încercare în această perioadă tulbure aflată sub zodia pandemiei, însă facem tot ce ne stă în putință pentru a menține standardele la fel de ridicate, dacă nu chiar pentru a le șlefui și mai mult”, a conchis acesta.

Petronela MOROIANU

 


Copyright 2020 - Global Marketing - All Rights Reserved                                                                                   Politica cookie                          Politica de confidentialitate