Consiliul Județean a recepționat lucrările de execuție pe trei drumuri județene în lungime totală de 50 kilometri

Vineri, 29 octombrie 2021, în prezența reprezentanților Consiliului Județean Ialomița, a primarilor localităților traversate de aceste tronsoane de drum, a deputaților PSD, Raluca Dumitrescu și Ștefan Mușoiu, și a constructorului, a avut loc recepția lucrărilor de execuție aferente proiectului „Modernizarea drumurilor județene DJ 302 Drăgoești-Roșiori-Movilița-Dridu, DJ 101 localitățile Dridu-Fierbinți-Târg-limită județ Ilfov, DJ 101 localitățile Dridu-Jilavele și DJ 402 limită județ Călărași-Snești (DN2)”. Proiectul a fost derulat în perioada 2017-2021 și a fost cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Regional 2014-2020.

Prin proiectul de modernizare s-a urmărit îmbunătățirea stării tehnice a infrastructurii rutiere de pe DJ 101, DJ 302 și DJ 402 în scopul creșterii gradului de siguranță rutieră și reducerii timpului de călătorie către județene Ilfov, Prahova și Călărași și prin DN 1 către București și Brașov. Au fost modernizați 49,493 de kilometri de drum județean, repartizați astfel:

*20,840 kilometri DJ 302 – de la limita județului Călărași până la intersecția cu DJ 101 în localitatea Dridu (drumul traversează localitățile Drăgoești, Roșiori și Movilița)

*21,053 kilometri DJ 101 – asigură accesul locuitorilor din Movilița, Dridu, Jilavele, Moldoveni, Adâncata către județele Ilfov, Prahova și Călărași și prin DN1D către București și Brașov.

*7,600 kilometri DJ 402 – face legătura între localitățile Sinești-Lilieci-Cătrunești-Hagiești, către rețeaua TEN-T respectiv DN2 (E85).

Marian Pavel, președintele Consiliului Județean Ialomița: Este cea mai importantă investiție din Ialomița în ceea ce privește infrastructura de drumuri. În jur de 48 de kilomtri modernizați, un drum care leagă județul de la limita cu județul Călărași până la Jilavele. Este unul dintre proiectele la care s-a muncit foarte mult (…) Județul Ialomița va avea alocată suma de aproximativ 140 de milioane de lei prin PNI „Anghel Saligny”, iar noi avem deja proiectele. Ceea ce este cel mai greu vine abia după ce semnezi contractul și începe efectiv implementarea.

Ce se întâmplă astăzi cu diferențele de prețuri, ce s-a întâmplat de-a lungul timpului cu unele chestiuni tehnice, pentru că am avut probleme cu stratul de fundare chiar pe această porțiune de drum-DJ 101 – îngreunează efectiv o implementare a unui astfel de proiect. Dincolo de toate acestea, sunt salariații din Consiliul Județean Ialomița care au muncit, care au identificat soluțiile și niciodată nu au pus bețe în roate acestui proiect. Mă bucur că astăzi am ajuns la finalitate și cred că de aici încolo trebuie să începem să și recepționăm lucrări. Eu verific lucrările pe tronsoanele unde se implementează proiectele și încerc să informez cetățenii de stadiul lucrărilor, dar recepționarea acestora este dovada că se lucrează, astfel încât cetățenii să se poată bucura de infrastructura de drum modernizată.

Lucrările executate au vizat modernizarea infrastructurii rutiere cu mixturi asfaltice în conformitate cu standardele europene, executarea de șanțuri din pământ sau beton pe toată lungimea drumurilor, acostamente, accese la proprietăți, modernizarea trecerilor la nivel de cale ferată, racordarea drumurilor județene cu drumurile naționale sau europene și executarea de marcaje și semnalizări rutiere.

Cătălin Grigore, vicepreședintele CJ Ialomița: Lucrările au fost realizate în mare parte în ultimii ani și acum semnăm recepția la finalizarea lucrărilor. Muncim în continuare pentru noi proiecte, pentru a avea astfel de momente de satisfacție și am încredere în echipa Consiliului Județean Ialomița că așa cum astăzi avem posibilitatea să ne bucurăm alături de cetățenii localităților traversate de cele trei drumuri județene, vom mai avea ocazia să ne bucurăm, nu doar de infrastructura de drum, ci și pe infrastructura de sănătate.

Alexandru Potor, administratorul public al județului: Acesta este unul dintre contractele care s-au derulat fără întârzieri. Efectiv, de la semnarea contractului și ordinul de începe a lucrărilor pe acest tronson, deși au fost probleme tehnice deosebite, ele au fost depășite, se poate scrie o adevărată istorie despre ceea ce am descoperit în implementare, pentru că erau chestiuni care păreau a fi de nerezolvat și cu un impact financiar deosebit asupra bugetului CJI.

Am reușit să ne încadrăm în toate rigorile, drumul arată foarte bine. 50 de kilometri de drum este foarte mult la nivelul unui județ (…) Urmează DJ 306 care va face legătura de la Albești, din partea de sud a județului până în nord, către limita cu județul Buzău. Faza documentației este foarte avansată și putem estima că într-o lună, două se va da și ordinul de începe al lucrărilor. Se lucrează foarte mult și la DJ 213A, de la Mărculești până la Scânteia, limită de județ cu Brăila. Practic sunt trei magistrale care traversează județul nostru de la sud la nord și care vor fi finalizați în maxim doi ani. La preluarea mandatului de către președintele Pavel, stadiul lucrărilor era undeva la 30-40%, dar erau blocaje tehnice foarte mari.

Acces facil pe drumurile județene

Din punct de vedere economic, modernizarea DJ 302, DJ 101 și DJ 402 conduce implicit la îmbunătățirea infrastructurii regionale de transport, drumuri județene, contribuind la siguranța traficului, dezvoltarea infrastructurii de afaceri și a posibilităților de acces la acestea, îmbunătățirea funcționării eficiente a piețelor de muncă cât și accesibilitatea la locurile de muncă, asigurarea conectivității regionale și interregionale prin micșorarea distanțelor și a timpulor de parcurs.

Din punct de vedere al accesibilității a fost îmbunătățită legătura către DN 1D și E85 (DN2) prin: DJ 101 a locuitorilor din Movilița, Dridu, Jilavele, Moldoveni, Adâncata către județele Ilfov, Prahova și Călărași și prin DJ 302 a locuitorilor din Drăgoești, Roșiori și Movilița către E85. Totodată, prin DJ 402 a fost îmbunătățită legătura locuitorilor din Sinești, Lilieci, Cătrunești și Hagiești către rețeaua TEN-T și către centre urbane importante ca București și Brașov.

Ștefan Mușoiu, deputat PSD Ialomița: În 2014, când s-au făcut primii pași pentru realizarea acestui obiectiv, considerentele principale pentru ca acest drum să poată fi finanțat erau de a face legătura între două autostrăzi principale, respectiv A2 și A3. Sunt primii pași care au fost făcuți în anii 2014-2015, premergători de altfel realizării Studiului de Fezabilitate. Consiliul Județean Ialomița a reușit să ducă mai departe acest proiect și iată că președintele Marian Pavel, împreună cu echipa de conducere, a recepționat lucrările celui mai ambițios proiect care a rămas și cel mai mare până în acest moment. O investiție de aproximativ 50 de kilometri în Ialomița este una de anvergură, care merită menționată ca atare și tratată de o asemenea manieră. Este un proiect care a întâmpinat foarte multe dificultăți în derularea lui, dar care este finalizat, iar participanții la trafic se pot bucura de un drum la nivel european cu care Ialomița se poate mândri și care contribuie la modernizarea definitivă a infrastructurii rutiere din județ.

Raluca Dumitrescu, deputat PSD Ialomița: Drumul nu leagă doar o zonă legumicolă importantă a județului, leagă și Călărașiul, Ilfovul și Prahova, ceea ce ne facilitează accesul la marile depozite de legume și fructe pe care le avem în Prahova și Ilfov. Felicit echipa Consiliului Județean Ialomița, pe domnul președinte și pe toți primarii cu ajutorul cărora s-a putut realiza această investiție frumoasă, pentru că la Ialomița se vorbește doar despre echipă și munca în echipă, iar președintele Marian Pavel este liantul și cel care a reușit să aducă performanța alături de colegii noștri primari.

Primarul comunei Drăgoești s-a arătat extrem de încântat de investiție, apreciind că localitatea „iese din fundătura în care am fost aruncați” odată cu modernizarea tronsonului de drum care traversează zona. În ceea ce-l privește pe edilul din Jilavele, deși a lăudat proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere, subliniind că tronsonul Jilavele-Dridu era deteriorat și extrem de greu de traversat, acesta a recomandat restricționarea TIRurilor cu tonaj foarte mare care trec prin zonă, astfel încât drumul să se păstreze pentru o foarte lungă perioadă de timp.

Valoarea totală a proiectului a fost de 115.004.412 lei, inclusiv TVA, iar valoarea totală eligibilă în cuantum de 104.056.913 lei, inclusiv TVA.

În ceea ce privește suma eligibilă nerambursabilă din FEDR, aceasta a fost de 88.448.376 lei, inclusiv TVA, iar valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național în sumă de 13.527.398 lei cu TVA inclus, în timp ce confinanțarea beneficiarului a fost în valoare de 2.081.138 lei, inclusiv TVA.

Petronela MOROIANU

 


Copyright 2020 - Global Marketing - All Rights Reserved                                                                                   Politica cookie                          Politica de confidentialitate