Angajați ai Primăriei Sloboziei băgați de primarul Soare în Comisia de Disciplină

 

Dragoș Soare, primarul nou ales al municipiului reședință de județ, acuză în cadrul unei conferițe de presă că există foarte multe disfuncționalități în cadrul Primăriei Slobozia și că salariați ai instituției nu își fac treaba. Acesta a adus în atenție trei amenzi administrative aplicate Primăriei pentru că salariați de la Compartimentul Juridic nu au depus la instanță lucrările la termen, motiv pentru care au fost aplicate amenzi. Pe Primărie, nu pe persoană fizică. Edilul municipiului mai spune că aceste persoane vor fi obligate să justifice într-o Comisie de Disciplină neducerea la îndeplinire a obligațiilor de serviciu.

Sunt lucruri care funcţionează în Primărie, dar marea majoritate nu funcţionează. Am trei amenzi administrative aplicate acum, de 500, 700 şi 1.200 lei. Am stabilit că aceste persoane care au luat amendă, pe primărie, să fie băgate în Comisia de Disciplină. Au luat amenzi pentru că nu şi-au depus lucrările la termen, la instanţă. Avem 12 jurişti în Primăria Sloboziei. Dacă eu cu 12 jurişti îmi iau amendă că nu-mi fac treaba, înseamnă că avem o mare problemă. Mi se recomanda de către unii angajaţi, care coordonau Primăria din umbră, să facem o comisie. Am spus că nu facem nicio comisie, ci băgăm în Comisia de Disciplină fiindcă vreau să ştiu de ce s-a întâmplat lucrul acesta. Iar persoanele care sunt implicate în lucrările respective, vor da justificări. Este prima penalizare pe care şi-o vor lua. Vor plăti amenda şi vor lua şi-o penalizare pe persoană fizică pentru neducerea la îndeplinire a obligaţiilor de serviciu. Aşa vom lucra de acum încolo”, a transmis primarul Dragoș Soare.

Grosso modo”, Primăria Slobozia are 758 de angajaţi

Acesta a mai spus că ia în calcul o modificare a organigramei, atât în Primărie, cât şi în celelalte instituţii deconcentrate ale Primăriei, dar că nu va da oamenii afară de la serviciu. Principiul va fi acela de justificare a prezenței fiecărui salariat în instituție.

În luna ianuarie se va întâmpla lucrul acesta sută la sută, atât în Primărie, cât şi în celelalte instituţii deconcentrate ale Primăriei. Prin acord politic, şi nu vă ascund, PNL are 7 consilieri, PSD 9, Pro România 5, voi pune extrem de deschis pe masă noua organigramă bazată pe reguli, logică, pe optimizarea activităţii şi pe bun simţ şi vom spune: asta vrem să avem. Hotărâţi, dragi consilieri! Deci, partea de organigramă este obligatoriu să se întâmple ca modificare. Asta nu înseamnă că vom face ce s-a dat în presă, este un val că dăm oameni afară. Nu acesta este principiul. Principiul este să-şi justifice prezenţa fiecare în instituţie. Nu m-am temut s-o spun înainte de campania electorală sau în timpul acesteia, când toată lumea îmi spunea: Soare, dacă vrei să iei voturi din Primărie, nu spune că-i dai afară. Nu m-am temut. Am spus-o şi-mi menţin punctul de vedere”, a mai spus Soare.

Primăria Slobozia are 758 de angajaţi. Dintre aceştia aproximativ 200 sunt însoţitori ai persoanelor cu handicap care sunt tot angajaţii instituției. Fără aceștia, mai rămân 550 „grosso modo”. Aici se încadrează personalul DADP (171 de angajați), Poliţia Locală (53 de salariați), Direcţia de Asistenţă Socială (271 de salariați, din care 200 însoțitori ai persoanelor cu handicap), Direcţia de Educaţie, Cultură şi Tineret (17 persoane), Evidenţa populaţiei (17 salariați), aparatul Primăriei (153 de persoane), Club Sportiv Municipal Unirea Slobozia (30 de angajați) și Serviciul Public de Transport Local (46 de salariați).

Posturile din cadrul DASS şi cele din cadrul Serviciului Public de Transport Local sunt exceptate de la calculul numărului maxim de posturi (455 de persoane, potrivit articolului 3, aliniat 2 din OUG).

Vali Roșca, deficitul de personal, lipsa de echipamente și corcodușii

În cadrul aceleiași conferințe de presă, edilul municipiului reședință de județ a adus în atenția publică două probleme majore ale Direcției de Administrare a Domeniului Public din subordinea Primăriei Slobozia, respectiv deficitul de personal și lipsa de echipamente. Acesta susține că directorul Vali Roșca este bine intenționat, că vrea să facă treabă, dar că nu are cu cine și nici cu ce, de unde rezultă „tabloul” sumbru în care se găsește Slobozia.

Am optimizat la ora actuală DADP, am cerut două posturi și l-am rugat pe Vali Roşca, pentru că eu nu am abordări politicianiste la Primărie: Vali, eşti un om muncitor, dar ai nevoie de sprijin şi de coordonare. Am nevoie să te văd cu doi oameni în stânga şi-n dreapta ta, pentru că tu nu poţi să faci drumuri, toaletare arbori, curăţenie, să urmăreşti. Am fost pe teren şi am văzut ce echipe are, ce şefi de echipe şi cum se pune problema.

Este depăşit, vă spun din start, a ajuns şi la urgenţe. Nu-i iau apărarea, dar asta e realitatea. E un om care vrea să facă, dar îi trebuie multe. Vă invit la DADP să vedeţi ce echipamente are, ce cimitir. Vă invit la sere să vedeţi cu ce face treabă şi după o să vedeţi şi de ce oraşul nu arată cum trebuie. Avem sere care consumau 3 miliarde pe an gaz, plus personalul implicat, îmi scotea preţul la floare de 5 ori mai scump decât dacă le-aş fi luat de pe piaţa liberă, doar de dragul de a ne menţine un aparat. I-am propus lui Vali Roşca, aşa cum am propus şi Urban-ului, că vreau să văd un proiect european de modernizare a parcului de echipamente la DADP, vreau să văd un hangar unde să ţină echipamentele, să văd serele făcute impecabil, să văd echipament de peletizare a resturilor vegetale, ca să nu mai consumăm gaz. Strângem resturile vegetale, le facem peleţi şi le băgăm într-o centrală termică pe peleţi şi încălzim în acest mod. Poţi să modernizezi”, a explicat Dragoș Soare care promite că Slobozia se va transforma, începând cu spațiile verzi, curățenia și până la organizarea între blocuri.

Am pornit un plan în oraş şi am discutat cu DADP să scoatem tot ce înseamnă pomi gen corcoduşi, vişini sălbatici, plopi. DADP la ora asta taie prin Slobozia aceşti arbori.

Am mers prin a reorganiza spatele blocurilor, a le crea nişte mini grădini verzi, dar trebuie ca lumea să înţeleagă că schimbăm. Sunt acele ţarcuri făcute de fiecare, în jurul apartamentului, care vor dispărea. Sunt acele viţe de vie, n-am nimic cu ele, dar sunt pe tot felul de stâlpi şi arată urât. Discutăm de o sumedenie de arbori acolo, nici nu mai ştii ce specii sunt, care trebuie răriţi. Am avut discuţie cu o entitate care a venit lângă DADP şi-au făcut o instruire pe ce înseamnă peisagistică şi ne-a explicat care sunt principiile astfel încât să se cheltuiască puţini bani. Au dat exemple din ţările civilizate care au bani mulţi, respectiv Germania, Franţa, ţări super dezvoltate. Nu tot oraşul trebuie să arate la fel. Există zone care trebuie să arate impecabil, cu gazon, cu ce vrei tu, dar există zone pe care tu trebuie să le laşi naturii să ţi le dezvolte. Asta nu înseamnă că o să laşi bălăriile şi că acolo este junglă. Nu înseamnă că trebuie să plantezi gazon peste tot. Asta este ideea. Trebuie să vii să faci o amenajare”, a plusat primarul.

Numărul primarului va fi scris mare la intrarea în Primărie”

Acesta a mai spus că și la URBAN sunt probleme. Nu s-a făcut desfundarea canalizărilor fiindcă nu au avut echipamente, care costă foarte mult, sugestia sa fiind un leasing pentru achiziția acestora, astfel încât să nu mai ajungem să înotăm la intersecția de la E14. Nepăsarea, interese politice puternice, campanii electorale dese, reprezintă doar câteva dintre motivele care au creionat tabolul în care se găsește Slobozia de atâtea decenii.

(…) Nu putem sta cu mâinile-n sân şi să nu facem nimic, că vine apa peste noi (…) Nu vă spun cât sabotaj se încearcă de aici din Primărie vizavi de mine. Am clarificat-o cu semnăturile, datorită faptului că mi-am adus nişte consilieri care ştiu foarte bine administraţie, cel mai bine din Primărie, ca să fiu cinstit. Aşa i s-au băgat lui Mocioniu (semnături) şi au rămas. Dar, vor fi scoase. Am transmis mesaje foarte clare, am fost cu subiect şi predicat în şedinţe şi-am spus ce doresc. Unii au înţeles şi şi-au schimbat modul de lucru, alţii nu (…) Vom reorganiza inclusiv parterul instituţiei. Intrarea primarului se va transforma într-un centru de consultanţă. Toate serviciile din Primărie, unde este nevoie să existe o interacţiune a cetăţeanului cu Serviciul Urbanism, cu Taxe şi Impozite, vor avea un om jos, ca la bancă și va acorda consultanţă. Nu se va mai duce cetățeanul şi se va ploconi la uşa nu ştiu care în Primărie, să-l ajute, să-i rezolve problema. Numărul primarului va fi scris mare la intrarea în Primărie, ca să se ştie foarte clar că oricine poate să mă sune. Am un singur telefon şi deocamdată mi-l plătesc eu. N-am venit nici să-mi schimb telefonul, nici să consum pe banii Primăriei. Nu-mi schimb maşina, eu merg cu maşina mea (…) Acestea sunt situaţiile care există la ora asta în primărie. Peste tot trebuie intervenit (…) Ştiţi care a fost mesajul unor angajaţi de aici? Că omul este de vină, cetăţeanul, şi m-am enervat foarte tare. I-am rugat să nu mai spună aşa ceva. Cum să spui că omul este de vină? Niciodată omul nu este de vină. Noi care venim din zona privată mergem pe principiul: clientul nostru, stăpânul nostru. Aşa se pune problema: cetăţeanul nostru, stăpânul nostru. Nu cetăţeanul e de vină că tu ai altă abordare, că tu-i vorbeşti de sus. Distanţa, nivelul, înălţimea de la care se discută cu omul, fie că era el mai sărac sau mai bogat, nu era niciodată de la egal la egal. Omul era privit de sus şi abordarea era extrem de agresivă. Evident că omul pleacă de acolo cu o atitudine negativă, că el n-a fost ajutat şi că la Primărie nu vrea nimeni să-l sprijine, că e degeaba”, a atenționat primarul Soare.

Soare caută soluții pentru 850 de locuri de parcare

O mare problemă cu care se confruntă municipalitatea este lipsa locurilor de parcare. Potrivit datelor furnizate de primarul municipiului reședință de județ, Slobozia ar mai avea nevoie de aproximativ o mie de locuri de parcare pentru înființarea cărora se caută soluții.

850 de locuri de parcare avem nevoie să creăm, noi nouţe, ca să ducem la îndeplinire proiectele fostei administraţii. Unde? Am chemat DADP, Urban, Urbanismul şi le-am spus să se ducă pe teren şi să identifice orice spaţiu unde se pot băga 850 de maşini, identificate de Poliţia Locală, cu proces verbal. Nu putem interveni pe spaţiul verde, e o obligaţie şi nu mai avem spaţii. Vom încerca pe spaţii virane. Noi avem 3 km de bulevard pe Matei Basarab şi Chimiei. Pe aceste două bulevarde vor trebui eliminate maşinile parcate. Evident că trebuie să avem din 200 în 200 metri parcări în spatele blocurilor unde să ducă aceste maşini. Asta este o problemă gravă. Vom identifica spaţii”, a conchis Dragoș Soare.

 


Copyright 2022 - Ziarul Ialomița - All Rights Reserved