Ialomitastea
Nr. 1048, Anul , din 16-Februarie-2020



Categorii
Prima pagina
Editorial
Reportaj - Interviu - Anchete
Sport
Politica
Cultura - Sanatate
Zig-Zag Agerpres
Eveniment
Actualitate
Care va sa zica
Anunturi si Licitatii Publice
Mica publicitate
Contact
Horoscop zilnic
Arhiva
sc oyl company
racman-a
hotel ialomita-a
duo manager
lunca_2012
ALTEX
Prima paginaVersiune pentru tiparireRecomanda unui prieten acest articolParerile cititorilor
Tronsonul Iazu – Scânteia - Valea Ciorii al DJ203 va fi gata în 12 luni

Drumurile din Ialomița sunt un dezastru reclamat de cetățeni în fiecare zi din ultimii ani. Dintr-un total de 507 km de drumuri județene aflate în administrarea Consiliului Județean Ialomița, pentru 230 de km există acum contracte de finanțare semnate care vor duce la modernizarea efectivă a acestora. DJ 203F a intrat de săptămâna trecută în reabilitare totală, tronsonul Iazu-Scânteia-Valea Ciorii care face legătura între DN 21 și DN21A, de la km 11-200 la km 25+350, va fi gata în 12 luni.
La evenimentul de predare a amplasamentului au fost prezenți primarii localităților Scâteia și Valea Ciorii, reprezentanții SC Drumuri și Poduri SA, firma care va executa lucrarea, proiectantul, dirigintele de șantier și reprezentanții avizatorilor.
„Este un obiectiv important pentru cele două localități, Scânteia și Valea Ciorii, pentru care predăm amplasamentul acestui tronson de drum. Sectorul acesta are o lungime de aproximativ 25 de km care începe de la Grivița-Smirna-Iazu-Scânteia și se termină la Valea Ciorii. Este un proiect inițiat de CJI cu mult timp în urmă, un proiect mult așteptat de cetățenii din această zonă pentru că drumul este aproape impracticabil și asta din cauza faptului că, de-a lungul timpului, s-au făcut doar lucrări de plombare, de întreținere, nefiind bugetat pentru modernizare (...)”, a explicat Victor Moraru, președintele Consiliului Județean Ialomița.
Consiliul Județean nu a putut bugeta până acum acest tronson din cauza procedurilor extrem de anevoiase care sunt prevăzute de legislația în vigoare. În acest caz, contractul de finanțare a fost semnat în 2017, iar procedura de achiziție a durat opt luni, fiind urmată de calendarul de contestații, de cel de semnare a contractului și de predare a amplasamentului.
Drumul DJ 203F asigură legătura între drumurile naționale DN 2C , DN 21 și DN 21A. Pentru o eficientizare a lucrărilor de modernizare, drumul a fost lotizat în două tronsoane. Astfel, lotul 1 se întinde pe tronsonul Grivița-Smirna-Iazu de la km 0 la km 11-200, iar lotul 2 se întinde pe tronsonul Iazu-Scânteia-Valea Ciorii și face legătura între DN 21 și DN21A, de la km 11-200 la km 25+350.
Valoarea contractului este 193.386.816 lei, reprezentând aproximativ jumătate din valoarea contractului în cuantum de 448.427.014 lei, echivalentul a 10.132.234 euro. Termenul de execuție este de 12 luni de la data de emitere a ordinului de începere a lucrărilor.
Detalii tehnice. Lucrările care se vor executa pe acest tronson vizează sistemul rutier care va fi compus din 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA16, 6 cm strat de bază din AB31,5, minim 15 cm strat de fundație piatră spartă amestec optimal, frezarea integrală a mixturilor asfaltice și folosirea acestora ca strat inferior de fundație. Se vor realiza casete de lărgire pe ambele părți ce vor avea următoarea alcătuire constructivă: 4 cm strat de uzură, 6 cm strat de bază, 15 cm strat de fundație din piatră spartă amestec optimal, 30 cm fundație din balast, 15 cm strat de formă din pământ stabilizat cu var.
Acostamentele vor avea 10 cm piatră spartă, 10 cm balast.
Partea carosabilă care variază acum între 5-5,5 metri va avea o lățime de 6 metri cu pantă transversală de 2,5% , benzi de încadrare de 0,25 metri, acostamente 0,65 cu pantă transversală de 4%, cu șanțuri din beton în interioul localităților și cu unele din pământ în afara acestora.
Scopul modernizării acestui sector de drum îl reprezintă asigurarea conexiunii cu rețeaua de drumuri județene și naționale, economisirea timpului și a carburanților, reducerea costurilor de operare a autovehiculelor, îmbunătățirea capacității portante a drumurilor, reducerea gradului de poluare a mediului și mărirea capacității portante a structurii rutiere pentru traficul actual și cel de perspectivă. „(...) Ne-am dori ca această lucrare să se finalizeze cât mai repede, dar ține de capacitatea costructorului de a se mobiliza în funcție de capacitatea tehnică și financiară pe care o are. Cert este că are 12 luni la dispoziție, termen pe care noi îl luăm în calcul la acest moment”, a afirmat Victor Moraru la conferința de predare a amplasamentului.
Consiliul Județean Ialomița are deja semnate contracte de finanțare pentru 230 km de drum din totatul celor 507 km pe care instituția îi are în administrare.
Victor Moraru, președintele CJI: „(...) Este un efort făcut de echipa Consiliului Județean, împreună cu cei doi vicepreședinți, cu colegii mei din instituție care contribuie la succesul acestor rezultate. Sigur că mai avem mult până vom reuși să creștem gradul de satisfacție al cetățenilor care au așteptat foarte mult aceste modernizări. Pe acest drum nu s-au făcut niciodată lucrări de modernizare, ci a rămas așa cum a fost construit inițial, cu mici lucrări de întreținere. Prin proiectele inițiate în urmă cu câțiva ani vom moderniza complet drumurile județene care vor putea să suporte capacități mult mai mari decât au fost proiectate acum 30-40 de ani, dar care vor rezista în următoarele 5-10 decenii și pe care nu se va mai interveni decât strict pe partea de întreținere.”

Consiliul Județean Ialomița a impus executantului condiții stricte prin care trebuie să asigure o garanție a lucrărilor de 10 ani și finalizarea lucrărilor în termenul stabilit inițial, în caz contrar vor fi aplicate penalități de 2% pentru fiecare zi de întârzire.
„De când sunt eu în administrație, de aproape 20 de ani, nu am impus garanții mai mici. Probabil sunt pionier în aceste cerințe. Am avut de luptat cu specialiștii care spun că nu se poate da o garanție atât de mare, însă noi nu am impus o soluție tehnică, ci am cerut o garanție mai mare a lucrărilor. O lucrare bine făcută, cu un constructor serios, ne oferă nouă garanția că lucrările noastre de întreținere vor fi mai puțin costisitoare financiar. Am încredere în firma care a câștigat licitația că vom finaliza acest tronson cu bine”, a mai spus Moraru.
Ștefan Ionescu, primarul comunei Valea Ciorii, s-a declarat încântat că acest drum va fi, în sfârșit, modernizat și că a așteptat mulți ani ca lucrările să înceapă, mai ales că cetățenii și-au manifestat indignarea față de drumul care devenise impracticabil.
„Așteptăm de mult timp acest lucru, iar acum se va realiza cu sprijinul Consiliului Județean, al domnului președinte Victor Moraru, care și-a dat silința ca aceste drumuri să fie modernizate”, a declarat acesta în debutul conferinței de predare a amplasamentului.
Și edilul localității Scânteia, Georgeta Ilie, a vorbit despre necesitatea modernizării celor 4 km de sector de drum dintre Iazu și Scânteia, amintind că ultima reabilitare a fost făcut prin anul 2012. În același context, primărița a solicitat sprijin de la Consiliul Județean pentru un alt sector de drum care leagă comuna pe care o conduce de localitatea Gheorghe Lazăr și Drumul Național.

( Petronela MOROIANU )




Sondaj
?




ALTEX
hotel parc-a
cabinet estetica-a
spala_bine
hotel ialomita new 2013
LIVIU
SERVICE INTERNATIONAL
Copyright 2004 - 2016 © S.C. IALPRESS S.R.L.  
Ia permisul din prima!
Intrebarile DRPCIV. Mediu de invatare. Legislatie. Pregatire completa pentru categoriile A, B, C si D.