Ialomitastea
Nr. 1013, Anul , din 17-Februarie-2019



Categorii
Prima pagina
Editorial
Reportaj - Interviu - Anchete
Sport
Politica
Cultura - Sanatate
Zig-Zag Agerpres
Eveniment
Actualitate
Care va sa zica
Anunturi si Licitatii Publice
Mica publicitate
Contact
Horoscop zilnic
Arhiva
sc oyl company
racman-a
hotel ialomita-a
duo manager
lunca_2012
ALTEX
Prima paginaVersiune pentru tiparireRecomanda unui prieten acest articolParerile cititorilor
Raed Arafat, prezent la evaluarea de bilanț a ISU Ialomița

Inspectoratul pentru Situații de Urgență al județului Ialomița și-a prezentat marți, 22 ianuarie 2018, bilanțul pe anul 2018, într-un cadru festiv și în prezența autorităților locale și județene. Invitatul special al evenimentului a fost Raed Arafat, Secretar de Stat și Șef al Departamentului pentru Situații de Urgență.

Bilanț 2018
Continuând demersurile de evoluţie şi perfecţionare demarate în anii anteriori, şi în anul 2018, I.S.U. Ialomița a avut ca principal deziderat consolidarea încrederii cetăţenilor ialomiţeni în structură, prin competenţa şi profesionalismul cu care angajaţii Inspectoratului şi-au executat misiunile. Ca la fiecare început, în prima parte a anului 2018 și-au stabilit câteva obiective şi direcţii de acţiune pe care și-au canalizat eforturile. Succint, acestea se referă la eficientizarea acţiunilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, în vederea menţinerii sub control a riscurilor curente şi particulare, precum şi asigurarea stării de normalitate a vieţii comunităţilor umane; prioritatea protecţiei şi salvării vieţii în situaţii de urgenţă; asumarea responsabilităţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă; cooperarea/colaborarea la nivel interjudeţean cu organisme şi organizaţii similare; asigurarea transparenţei activităţilor desfăşurate pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, astfel încât acestea să nu conducă la agravarea efectelor produse și asigurarea continuităţii şi răspunsului gradual în activităţile de gestionare a situaţiilor de urgenţă.
În anul 2018, subunităţile au desfăşurat un număr de 8.956 de intervenţii (în medie 24,53 pe zi) din care: 7.036 cazuri de acordare a primului ajutor medical de urgenţă SMURD şi 1.920 misiuni pentru alte situaţii de urgenţă.
Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017, a crescut numărul incendiilor cu 8,76%, față de anul anterior, a incendiilor de vegetație uscată cu 15,7%, comparativ cu anul 2017, dar și numărul intervenţiilor pentru descarcerare şi prim ajutor S.M.U.R.D. cu 19%, respectiv de la 127 în anul 2017, la 151 în anul 2018. De asemenea, au fost înregistrate creșteri și la numărul intervenţiilor pentru asistență medicală de urgență asistate de S.M.U.R.D. cu 4,3%, în 2018 comparativ cu 2017, în ciuda faptului că au fost perioade în care ambulanțele SMURD au fost scoase din intervenție din cauza unor probleme tehnice.
Pe timpul intervenţiilor au fost salvate 5 persoane (4 adulţi şi un copil) şi au fost protejate bunuri şi instalaţii în valoare de 23.725.400 lei, faţă de 51.940.069 lei, reprezentând bunuri şi instalaţii protejate în anul 2017.
Pagubele produse în urma incendiilor izbucnite au crescut cu 245%, comparativ cu anul 2017. Din totalul de 273 incendii, 111 s-au produs în mediul urban, iar 162 în mediul rural, cele mai multe înregistrându-se în localităţile: Feteşti - 29, Slobozia - 28, Urziceni - 19, Amara - 9, Țăndărei - 7.
În anul 2018 s-au efectuat 122 misiuni de recunoaștere în obiective şi localităţi din zona de competenţă. Personalul unităţii a participat la un număr de 67 misiuni de asigurare a măsurilor de prevenire a incendiilor şi de asistenţă medicală cu ocazia unor manifestări publice de amploare (festivaluri, concerte, meciuri de fotbal, meciuri de handbal, etc).
În domeniul pregătirii cadrelor, au fost organizate şi desfăşurate la nivelul subunităţilor de intervenţie 47 de exerciţii cu forţe şi mijloace în teren, iar Centrul Operaţional a organizat şi desfăşurat 4 exerciţii de cooperare cu forţe şi mijloace în teren. Pregătirea populaţiei este o preocupare permanentă a personalului ISU Ialomiţa, astfel că toate activităţile desfăşurate în acest domeniu au vizat educarea şi conştientizarea oamenilor în scopul protecţiei lor pe timpul situaţiilor de urgenţă.
În perioada analizată, ISU Ialomiţa a promovat campaniile naţionale de informare şi educaţie preventivă „Caravana SMURD - Fii pregătit”, „R.I.S.C.”, „Nu tremur la cutremur” şi, nu în ultimul rând, „Miercurea alarmelor”. Totodată, a fost implementat şi promovat Sistemul RO-ALERT ce permite difuzarea de mesaje de tip Cell Broadcast pentru avertizarea și alarmarea populației în situații de urgență, în care viața și sănătatea cetățenilor sunt puse în pericol.
În plan financiar, în anul 2018, creditele bugetare au fost repartizate astfel:
Protecție civilă și protecția contra incendiilor: 95,81% pentru cheltuieli de personal, reprezentând 27.559,00 mii lei;
În cursul anului 2018 s-au distribuit prin I.G.S.U. un autocamion de transport containere; un container suport logistic al intervenţiei tip II, MULTIRISC; două autospeciale de intervenţie şi salvare de la înălţimi marca IVECO MAGIRUS M42L (autoscară); o autospecială pentru transportul efectivelor la intervenţie (microbuz cu 16+1 locuri); o autospecială Dacia „Duster” și două ambulanţe SMURD, tip Volkswagen „Transporter”.
De asemenea, Consiliul Judeţean Ialomiţa a alocat suma totală de 7.000,00 lei în vederea funcţionării tehnicii de intervenţie pusă la dispoziţia Inspectoratului de către acesta, și anume două motopompe remorcabile şi un autoturism. Tot Consiliul Județean Ialomița a dat spre folosință Inspectoratului în anul precedent un autoturism Dacia Duster.
„La momentul actual, suntem încă deficitari la dotarea cu tehnică de intervenție, întrucât mai avem în intervenție autospeciale care au un grad de uzură morală și fizică avansată (autospeciale construite în anul 1978 la Detașamentul de pompieri Urziceni și Stația de pompieri Fetești - A.P.C.A.- R 12215)”, a precizat Laurențiu Bâcu, inspector șef al ISU Ialomița.
În cursul anului 2018, personalul Inspectoratului nu a fost cercetat sub aspectul sărvârșirii unor fapte de corupție.

Obiective pentru anul 2019
ISU Ialomița și-a propus pentru anul acesta o creştere a gradului de siguranţă a cetăţenilor, atât în gospodăriile proprii, cât şi în spaţiile publice, reducerea riscului la dezastre prin informarea şi educarea preventivă a populaţiei şi integrarea acţiunilor preventive în ansamblul global al eforturilor pentru reducerea acestui risc, reducerea numărului de incendii la locuinţe/gospodării cetăţeneşti şi de victime rezultate în urma producerii acestora, precum și creşterea rezilienţei societăţii civile faţă de producerea dezastrelor naturale şi asigurarea unui răspuns prompt şi eficient al forţelor de intervenţie și realizarea unor construcţii, instalaţii tehnologice şi amenajări performante şi de calitate, din punct de vedere al securităţii la incendiu şi protecţiei civile;
Tot pentru 2019, Inspectoratul are în vedere reducerea numărului de obiective puse în funcţiune fără obţinerea autorizaţiei de securitate la incendiu/protecţie civilă, urmărirea unei operaţionalizări reale a s.v.s.u./s.p.s.u., angrenarea permanentă a acestora în activităţi de prevenire şi gestionare a riscurilor şi situaţiilor de urgenţă pe care acestea le pot genera, completarea deficitului de personal la nivelul unităţii şi subunităţilor subordonate, actualizarea permanentă a capabilităţilor existente la nivelul judeţului necesare monitorizării şi gestionării situaţiilor de urgenţă generate de tipurile de risc identificate și identificarea și asigurarea fondurilor financiare necesare pentru construirea unui sediu nou pentru Stația de Pompieri Fetești.
Mai mult decât atât, înființarea a cel puțin un punct de lucru din cele două necesare în localitățile Ciochina și Fierbinți Târg, în vederea reducerii timpului de răspuns în raioanele de intervenție ale subunităților din Slobozia și Urziceni este un alt obiectiv esențial stabilit pentru anul în curs..
„Putem afirma faptul că Inspectoratul, prin structurile sale operative susținute de structurile suport, realizează monitorizarea permanentă a situaţiilor de urgenţă şi evaluarea tuturor tipurilor de risc în zona de competenţă, asigurând cu succes un management operaţional de calitate. Prin prisma rezultatelor obţinute, putem aprecia că activitatea inspectoratului în anul 2018 s-a desfăşurat în condiţii foarte bune”, a conchis șeful ISU Ialomița.


Raed Arafat, Secretar de Stat, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență:
„În situațiile de urgență nimic nu este ușor. Schimbările climatice ne supun zilnic testelor, mai ales fenomenele meteo extreme care ne îngreunează munca și sunt situații pe care trebuie să le rezolvați. Apoi mai sunt accidentele rutiere la care trebuie să interveniți. Trebuie să fiți pregătiți în orice moment, să fiți dotați, să aveți oamenii cu care să deserviți populația (...) În ultima perioadă, la nivelul Departamentului am pus mai multe priorități și asta se observă și din dotări. Am primit 600 milioane de euro suplimentar de la Guvern, iar până în 2020-2021 vor fi peste 900 de milioane de euro pe sectorul situații de urgență. Este o sumă care ne ajută nu numai să dotăm, dar să și creăm baze de pregătire a personalului. Peste 40 de milioane de euro sunt alocate în acest sens. Vom avea un centru propriu pentru pregătirea scafandrilor (...)
Ca și dotări, numai anul trecut, IGSU a plătit aproximativ 124 de milioane de euro, contravaloarea unor echipamente care au ajuns la Inspectoratele pentru Situații de Urgență din țară și la Serviciile de Ambulanță. Pentru prima dată, din 2013, au existat ambulanțe noi în cadrul acestui Serviciu și a SMURD (...) Trebuia să începeți să primiți primele mașini de stingere care să le înlocuiască pe cele 40% cu vechime mai mare de 30 de ani. A trebuit să repetăm licitația din motive tehnice. Sper ca anul acesta să începeți recepția primelor mașini din cele 500 care urmează să fie achiziționate. Sunt mașini de capacitate mărită, de 10 mii de litri, dar și medie, de 4 mii de litri. Fiecare județ, în funcție de mărime, de numărul de unități, va avea între 8 și 12 mașini care să le înlocuiască pe cele vechi. Asta nu este tot. Dotările includ foarte multe altele care sunt pe specificul protecției civile, respectiv căutare-salvare urmană, generatoare electrice, tabere pentru sinistrați, etc. Dacă nu ați primit așa ceva, acestea urmează să ajungă și la ISU Ialomița. Vom achiziționa mașini de descarcerare cu care le vom înlocui pe cele din 2001. Aveam 33 și vom ajunge la 60 la nivel național.
(...) Este important să avem resursă umană, nu numai să o pregătim. În întregul sector al situațiilor de urgență există lipsă de personal, dar și nevoie. O analiză pe care am făcut-o arată că la nivelul IGSU vor fi foarte mulți care se vor pensiona și trebuie să ne asigurăm că vom avea cu cine îi înlocui, plus că trebuie să-i și suplimentăm. Un pas în acest sens a fost modiciarea curriculei școlare de la Școala de Subofițeri de la Boldești unde se fac acum doar 8 luni de pregătire și nu 2 ani. Așa se procedează și în alte țări, gen Germania unde se fac 6 luni. În loc de 200 de absolvenți vom avea 600 până la 800 care să intre în rândul personalului.”
( )




Sondaj
?




ALTEX
hotel parc-a
cabinet estetica-a
spala_bine
hotel ialomita new 2013
LIVIU
SERVICE INTERNATIONAL
Copyright 2004 - 2016 © S.C. IALPRESS S.R.L.  
Ia permisul din prima!
Intrebarile DRPCIV. Mediu de invatare. Legislatie. Pregatire completa pentru categoriile A, B, C si D.