Ialomitastea
Nr. 1002, Anul , din 15-Noiembrie-2018



Categorii
Prima pagina
Editorial
Reportaj - Interviu - Anchete
Sport
Politica
Cultura - Sanatate
Zig-Zag Agerpres
Eveniment
Actualitate
Care va sa zica
Anunturi si Licitatii Publice
Mica publicitate
Contact
Horoscop zilnic
Arhiva
sc oyl company
racman-a
hotel ialomita-a
duo manager
lunca_2012
Prima paginaVersiune pentru tiparireRecomanda unui prieten acest articolParerile cititorilor
Franţa a reintrodus studiul limbilor clasice și intonarea imnului național în școli

După cum veţi putea constata, distrugerea învăţământului clasic la nivel continental nu a însemnat un progres, dimpotrivă. Sistemul românesc de învăţământ s-a degradat în asemenea măsură încât nu poate fi comparat nici măcar cu mult criticatul - dar sănătosul - sistem dinainte de 1989. Abandonul şcolar cochetează cu pragul disperării, iar despre calitatea cunoştinţelor absolvenţilor „bac" e mai bine să nu amintim. Desigur, există excepţii, atât printre cadrele didactice, cât şi printre elevi, dar procentul acestora este departe de ceea ce ne-am dori. Aşa zisa reformă a educației propusă pe vremea Guvernului Cioloș intenţiona aplicarea unor măsuri de-a dreptul criminale : renunţarea la studiul limbii latine, reducerea numărului de ore de limba română, excluderea „Istoriei Românilor". Concomitent, prevedea şi introducerea unor discipline cu efecte nocive în timp: „Educația interculturală", „Educația pentru drepturile copilului", „Educația pentru cetățenie democratică"... Din fericire pentru viitorul copiilor noştri, măsurile anunţate au fost intens criticate de corpul profesoral și de marea parte a opiniei publice, astfel încât nu toate au mai apucat să fie adoptate. Iată, o mare putere economică şi militară europeană a deschis ochii şi a decis să se întoarcă la metodele verificate, la procedurile care au dat umanităţii valori reale. Scriitorul Matei Vişniec, trăitor la Paris, are dreptate atunci când afirmă : „Facem copii, dar nu mai avem răbdare să-i educăm". Poate că actualii guvernanţi se vor trezi la realitate şi vor lua exemplul Franţei. Luminează-i, Doamne ! (Ion Măldărescu)
Noul ministru al învăţământului francez dorește să reintroducă disciplina și autoritatea profesorului
În Franţa, au avut loc intense dezbateri în jurul reformei învăţământului, în centrul căreia s-a aflat o totală modificare a examenului de bacalaureat. Ministrul de resort, Jean-Michel Blanquer, unul dintre cei mai apropiaţi colaboratori ai preşedintelui Emmanuel Macron, a renunţat în context la aşa-numitul principiu „egalitarist", care a dus la multe decizii contra-productive în materie de educaţie. Bacalaureatul în Franţa a fost dintotdeauna coşmarul a sute şi sute de mii de tineri datorită complexităţii sale şi marelui număr de probe: 11 în total. Ministrul educaţiei le reduce acum la patru probe scrise şi una orală. O probă de franceză, una de filosofie, două de specialitate şi un „oral" de 20 de minute. Absolut toată presa franceză comentează reforma lui Jean-Michel Blanquer, iar ceea ce uimeşte în prezent este că demersul său întruneşte aprobarea majorităţii francezilor şi a majorităţii sindicatelor. Ceea ce nu s-a mai văzut de mult în Franţa în cazul unui ministru al educaţiei. El pare să fie cel mai apreciat, cel mai popular responsabil politic care s-a ocupat în ultimii 15 ani de acest sector. Nimeni nu îi contestă competenţa. Munca sa pe teren şi contactele cu profesorii sunt aplaudate de toată lumea. Şi, în plus, el a avut curajul să demoleze nişte tabuuri.
Un prim mesaj al său a fost: destul cu „egalitarismul". Sigur, deviza Republicii Franceze rămâne „Liberté, égalité, fraternité". Una este însă egalitatea oamenilor în faţa legii, şi alta este când (aşa cum au făcut unii miniştri) renunţi la sistemul de notaţie în şcoală ca nu cumva să se simtă marginalizaţi elevii mai puţin pregătiţi. Una este să încerci să creezi o societate bazată pe egalitatea şanselor, şi alta este abolirea competiţiei la şcoală, ca nu cumva cel care iese pe locul al doilea să nu se simtă „stigmatizat" sau „marginalizat". Gândirea politică corectă asociată cu diverse doctrine „egalitariste" au făcut mult rău învăţământului în Franţa, perturbând ritmurile şcolare şi toate reperele în materie de educaţie.
Stop, ne întoarcem la ceea ce era solid şi eficient!
Jean-Michel Blanquer a decis însă revenirea la valorile fundamentale. El a reintrodus clasele bilingve şi sudiul limbilor clasice (greaca şi latina), ca să înţeleagă copiii cum a fost construită civilizaţia europeană. Imnul naţional a fost reintrodus în şcoli şi poate că într-o zi vor deveni obligatorii şi uniformele, este în orice caz dorinţa ministrului. In numele unei „modernităţi" discutabile multe experienţe au însemnat doar pierdere de timp. În ultimii ani profesorii erau îndemnaţi să renunţe la tradiţionalele ore de „dictare" cotidiană şi la exerciţiile de memorizare. Iar directorilor li s-a cerut să abandoneze ceremoniile de acordare a diplomelor.
Noul ministru a spus însă stop, ne întoarcem la ceea ce era solid şi eficient. Inclusiv la vechea metodă prin care copiii învăţau să citească, prin recunoaşterea silabelor. Pentru că metoda „modernă", numită „globală" (şi uneori semi-globală) a fost o catastrofă. Este aproape uluitor cum în Franţa întoarcerea la practici care au fost simple, clare şi eficiente apare ca o nouă revoluţie în materie de educaţie. Ministrul mai vrea să interzică telefoanele mobile în şcoală, să reintroducă disciplina şi să reabiliteze autoritatea profesorului. Un veritabil big-bang deci, care probabil că va provoca multe dezbateri şi probabil şi reacţii contestatare. Anul acesta se împlinesc 50 de ani de la revoltele din 1968. Ori, exact acestei generaţii i se reproşează că a distrus, în numele „egalitarismului", autoritatea profesorilor în şcoli. Poate că era şi timpul ca această aberaţie să fie îndreptată[1].

Matei Vişniec, Franţa
Art Emis Academy
-----------------------------------------------------
[1] https://www.rfi.ro/special-paris-101279-franta-invatamint-o-reforma-profunzime
( )




Sondaj
?




hotel parc-a
cabinet estetica-a
spala_bine
hotel ialomita new 2013
LIVIU
SERVICE INTERNATIONAL
Copyright 2004 - 2016 © S.C. IALPRESS S.R.L.  
Ia permisul din prima!
Intrebarile DRPCIV. Mediu de invatare. Legislatie. Pregatire completa pentru categoriile A, B, C si D.