Ialomitastea
Nr. 983, Anul , din 12-Iulie-2018



Categorii
Prima pagina
Editorial
Reportaj - Interviu - Anchete
Sport
Politica
Cultura - Sanatate
Zig-Zag Agerpres
Eveniment
Actualitate
Care va sa zica
Anunturi si Licitatii Publice
Mica publicitate
Contact
Horoscop zilnic
Arhiva
sc oyl company
racman-a
hotel ialomita-a
duo manager
lunca_2012
Prima paginaVersiune pentru tiparireRecomanda unui prieten acest articolParerile cititorilor
Stupefiant! Un elev din Urziceni contestă nota la bac și câștigă doua puncte și ceva la nota finală!

Vlad Avarvari, elev al Colegiului "Grigore Moisil" Urziceni, a fost unul dintre elevii care au susținut în acest an examenul de Bacalaureat! S-a pregătit intens, s-a privat de foarte multe lucruri, a făcut meditații, totul pentru a face o figură frumoasă la acest examen atât de important pentru el! După examen, era împăcat cu sine și mulțumit de faptul că dăduse tot ce a avut el mai bun, mai ales la limba română! A așteptat rezultatele relaxat, dar în ziua aflării notelor a rămas stupefiat! La limba română, unde știa că a făcut cel mai bine, în loc de 8 și ceva a luat 6 și ceva! La istorie a obținut nota 8,30 și la geografie 7,35. A fost declarat reușit, cu media generală 7,48. Totuși, a făcut contestație la limba română și, să vezi minune, nota i s-a mărit brusc cu două puncte și ceva, fiind declarat reușit cu media generală 8,21! S-a bucurat, dar în același timp a rămas cu un gust amar, dezgustat fiind de batjocura la care a fost supus! "Cum este posibil ca profesorii să greșeasca atât de mult, sa nu fie atenți, sa-și bată joc la propriu de munca unor adolescenți? În ce țara traim? Ăsta este învațământul românesc?", a răbufnit Vlad!
Într-un scurt dialog cu Vlad, în pagina 3 venim cu detalii privind această ciudățenie, pentru că nu putem să-i spunem altcumva.

Vlad Avarvari, elevul din Urziceni nedreptățit la examenul de bac:Trebuie să ne schimbăm noi și apoi lumea toată

Te salut, Vlad! În acest an ai susținut Bacalaureatul! Cum a fost pentru tine acest examen?
În final, pot spune că a fost unul frumos, care a marcat o perioadă minunată din viața mea de adolescent, Liceul.
Ce note ai obținut în prima fază?
Nota 6,80 la limba română, nota 8,30 la istorie și 7,35 la geografie.
Ai făcut pregătire suplimentară pentru acest examen?
Da, am făcut, deoarece am considerat că mai multă pregătire mă poate ajuta și mai bine în vederea obținerii rezultatelor pe care mi le doresc.
Știind că tu nu ești un elev de 6 și ceva la română, ai făcut contestație! A fost de bun augur contestația?
Contestația a fost fără doar și poate de bun augur, pentru că mi-a confirmat din nou că nu trebuie să renunț niciodată la propriile drepturi și că nu trebuie să mă demoralizez în fata unui impediment. Ca drept dovadă, la limba română de la nota 6,80 am ajuns la nota 8,85, aproape de 9.
Woww! O diferență uluitoare, de peste două puncte și ceva! E normal așa ceva?
Absolut deloc. Adică, trăim într-o țară în care profesorii nu știu să evalueze elevul și lucrarea la adevărata lor valoare? Nu este drept, fiecare elev muncește mai mult sau mai puțin pentru acele rezultate și ele ar trebui să fie pe măsură, nu în batjocură.
Ar trebui să răspundă într-un fel sau altul cei care fac asemenea greșeli?
În primul rând, ar trebui să răspundă moral față de acești elevi, printre care și eu mă număr, care dacă poate nu aveam curaj suficient și încredere în mine, cedam. Ar trebui să înceapă cu niște scuze și cu niște argumente cât se poate de plauzibile.
Acum, că ai fost pățit, te-ai mai interesat, au mai fost asemenea cazuri?
Da, m-am interesat, și pot spune că eu am fost unul dintre cazurile fericite, deoarece ceilalți, deși au obținut note mai mici pe nedrept, nu au mai avut curajul să facă contestație, să își ceară dreptul până la urmă și au pierdut. Au pierdut, repet, doar din vina profesorilor care poate "nu au avut ei chef" să citească acele rânduri muncite așa cum trebuie.
Tu ca tu, ai fost inspirat și ai făcut contestație, dar un elev mediocru, care face de 5 și primește să zicem un 3, dar nu face contestație?
Chiar nu mai are nicio șansă, este pierdut, pentru că nimeni nu mai crede în el și lasă totul baltă.
Care crezi ca sunt cauzele acestor greșeli de corectare?
Cred că principalele cauze sunt neatenția profesorilor, faptul că vin la corectat doar pentru a mai câștiga niște bani și probabil nu sunt multumiți de banii pe care îi primesc, se răzbună pe lucrările copiilor... Și lista ar putea continua.
Oare chiar se corectează pe bune în prima fază, sau intervine plictiseala? Ia, câte pagini a scris? Șapte? Aaa! Îi dăm un 6!
Sincer, chiar cred că intervine monotonia, profesorii nu mai fac această meserie din pasiune, din plăcere, ci doar așa, pentru un venit. Nu citesc profunzimea sau banalitatea lucrărilor, trec doar așa cu vederea, pentru a fi fizic acolo, dar spiritual sunt cu gândul în altă parte.
În loc de concluzie?
Cred că este timpul pentru o schimbare. Trebuie să ne schimbăm noi și apoi lumea toată. Tinerii sunt viitorul și cineva trebuie să ne asculte!


( Dan Marius TRICĂ )




Sondaj
?




hotel parc-a
cabinet estetica-a
spala_bine
hotel ialomita new 2013
LIVIU
SERVICE INTERNATIONAL
Copyright 2004 - 2016 © S.C. IALPRESS S.R.L.  
Ia permisul din prima!
Intrebarile DRPCIV. Mediu de invatare. Legislatie. Pregatire completa pentru categoriile A, B, C si D.