Ialomitastea
Nr. 998, Anul , din 19-Octombrie-2018



Categorii
Prima pagina
Editorial
Reportaj - Interviu - Anchete
Sport
Politica
Cultura - Sanatate
Zig-Zag Agerpres
Eveniment
Actualitate
Care va sa zica
Anunturi si Licitatii Publice
Mica publicitate
Contact
Horoscop zilnic
Arhiva
sc oyl company
racman-a
hotel ialomita-a
duo manager
lunca_2012
Prima paginaVersiune pentru tiparireRecomanda unui prieten acest articolParerile cititorilor
Muzeul Național al Agriculturii prezintă: TRACTORUL LANZ-BULLDOG

Firma Lanz a fost fondată în 1860, de Heinrich Lanz, în Mannheim, Germania. În 1879, firma construia atât treierătoare cu aburi, cât şi locomobile, iar la sfârşitul secolului al XIX-lea era cel mai mare producător de maşini agricole din Europa. În 1916, inginerul dr. Fritz Huber s-a alăturat firmei, reuşind, în 1921,să construiască primul transportor de ţiţei cu motor cu cap incandescent (12 PS Bulldug sau H2) şi să optimizeze motorul, astfel încât acesta funcţiona perfect în orice condiţii, dădea randament mare şi era insensibil la varietăţile de combustibil. Din cauza înfăţişării sale, care amintea realmente de profilul unui câine, numele a fost preluat imediat, devenind faimos încă din prima zi.
În 1923, este construit modelul HP, cu tracţiune pe 4 roţi. Transmisia se făcea prin lanţ, până la un sistem diferenţial cu două cardane: un cardan acţiona roţile din faţă, celălalt pe cele din spate. În acelaşi an, apare modelul FHD din categoria mare, de 38 CP, cu un motor cu 2 cilindri verticali şi un cap incandescent comun. În 1924, se construieşte modelul HL, la care transmisia se face printr-un lanţ, la un arbore intermediar, plasat între arborele motor şi transmisia cu roţi dinţate a roţilor de transport.
În 1926, apar modelele HR2 (22/28) şi HR5 (15/30). Modelul HR2 (22/28) dezvolta o putere efectivă de 22 CP şi o putere maximă de 28 CP la o oră de funcţionare. La modelul HR5 (15/30), cu o putere efectivă de 15 CP şi maximă de 30 CP, inovaţia constă în cutia de viteze cu 3 trepte, înainte şi înapoi, acţionate de un schimbător-pârghie. În 1929, se construieşte modelul HR6, iar în 1930, micul Bulldog HN (12/20), care avea de acum un ambreiaj manual cu pedală. După 1932 apare modelul HN2, derivat din HN, căruia i s-au adus o serie de simplificări tehnice. După 1938 se construiesc modelele: D 9506 de 45 CP; D 1506 de 55 CP, în trei variante: de ogor, de câmp şi de trafic curier; D 4506 de 15 CP, proiectat de ing. F. Huber. După cel de-al doilea Război mondial, până în 1955, s-a reluat gama modelelor de 35-45-55 CP.
În 1956, concernul american de maşini agricole John Deere, fondat în 1837, în Moline, preia firma Heinrich Lanz. Primele semne de schimbare au fost vopsirea modelelor în culorile galben-verde ale casei John Deere şi schimbarea numelui acestora în John Deere-Lanz. În perioada 1961-1962 se înregistrează o creştere simţitoare a modelelor John Deere-Lanz pe piaţă, acestea fiind proiectate în S.U.A. şi produse în Germania. Începând cu anul 1976, numele Lanz nu mai este folosit pe produsele firmei.
Muzeul Național al Agriculturii posedă un număr de 5 exemplare Lanz-Bulldog, din modelele D 7506 de 25 CP şi D 8506 de 35 CP, pe care vă invităm să le admiraţi în cadrul expoziţiei de tractoare aflate în cadrul depozitului de maşini agricole. În imagine, puteţi remarca un tractor Lanz-Bulldog D 8506 de 35 CP, produs în perioada 1939-1940, la Fabrica din Mannheim-Germania, și achiziţionat din localitatea Lunga, județul Covasna.

Muzeograf Adrian Stroe
Foto: Ştefan Olteanu

( )




Sondaj
?




hotel parc-a
cabinet estetica-a
spala_bine
hotel ialomita new 2013
LIVIU
SERVICE INTERNATIONAL
Copyright 2004 - 2016 © S.C. IALPRESS S.R.L.  
Ia permisul din prima!
Intrebarile DRPCIV. Mediu de invatare. Legislatie. Pregatire completa pentru categoriile A, B, C si D.