Ialomitastea

lunca_2012
Prima pagina
Copiii de la Dexter Academy Slobozia, la pescuit pe Lacul Iezer
Pontonul de pe Lacul Iezer a fost luat cu asalt marți dimineață de o ceată de copii de la Dexter Academy (cunoscutul centru educativ privat din Slobozia), mulți dintre ei aflați pentru prima oară la o partidă de pescuit, alții cu “experiență“, experiență care oricum nu putea să fie mai mare de câțiva… anișori. Însoțiți de profesorii lor, de trei pescari cu vechi state pe bălțile din județ și din țară (tataia Nelu, nenea Clis zis Bodo și Jan Cheptea), dar și de mine, un ageamiu în ale pescuitului, au învățat la început cum să desfacă sculele, cum se pune plumbul și pluta, cum se agață viermușorul și cum se aruncă undița în apă. Plictiseală cam mare, dar necesară. După care, odată cu primul peștișor scos la mal, a început... spectacolul! Chiote de se auzea pe malul celălalt al lacului, bătut din palme și din picioare și... Alice în sus, Alice în jos, Alice în față, Alice în spate, de peste tot era strigată Alice! Haideți să stăm de vorbă cu Alice Sneatinski, coordonatoarea centrului, ca să aflăm ce-i cu această ceată de pitici la pesuit pe pontonul de la Lacul Iezer.

- Din câte văd, nu prea-i vacanță la voi la Dexter Academy!
- Ohoo! Și încă ce vacanță! Suntem acum la Școala de Vară, în care venim și încercăm să facem activități interactive, frumoase, astfel încât copiii să se bucure totuși de vacanță, chiar dacă nu pot merge la bunici, chiar dacă părinții sunt la serviciu...
- Înseamnă că azi, aici la Iezer, nu sunt toți copiii centrului?
- Nu, pentru că avem și tarif lunar, și tarif săptămânal, asta înseamnă că ei se pot duce și la bunici, și cu părinții în concediu, după care pot reveni fără niciun fel de problemă la noi.
- Astăzi, la Iezer?
- Astăzi la Iezer avem o activitate de pescuit. Ieri ne-am confecționat undițe, am descoperit care sunt componentele undiței, iar astăzi am trecut la practică. Am prins și pește, pe care, ați văzut, cum stă bine unui pescar amator, l-am aruncat înapoi în apă.
- Două trei vorbe despre gazdele voastre?
- Am vorbit cu doamna Turcu și, așa cum a fost totdeauna deschisă la inițiativele noastre, ne-a primit cu brațele deschise. De fapt, în general mediul privat este încântat de ceea ce facem și ne asigură sprijinul lor, pentru că și noi suntem în acest mediu și... sunt copiii, iar atunci când este vorba de copii, fiecare vrea să-și arate sprijinul, pentru că în fiecare din noi există un copil.
- Astăzi la pescuit. Ieri, mâine?
- Am fost la o fermă de animale, mâine mergem la pădure, poimâine mergem la piscină, vom avea o săptămână în care vom merge la Tabăra Pavilioane de la Amara, unde vom face cățărări pe pereți verticali. Lucruri foarte interesante.
Ne-am întors printre ... pescari. O recoltă bogată, performer fiind Andrei (a avut și de unde învăța, de la Bodo, tatăl său), urmat de Marta, Delia, Robert, Andra, Rebeca, Ianis și... mezinul Alex. Au fost și câțiva dezamăgiți (dar foarte foarte puțini), care plictisiți fiind, și-au găsit ei singuri mijloace de distracție în feeria de la Iezer.
[citeste]
Forțele reunite ale Statelor Unite și ale României au “ocupat” săptămâna trecută Piața Unirii din Slobozia și au traversat apele Brațului Borcea pe la Bordușani
În baza parteneriatului strategic dintre România și Statele Unite ale Americii, în cadrul exercițiului multinațional Saber Guardian 2017 (SG17), săptămâna trecută a avut loc un marș al forțelor armate americane, constând în deplasarea unor convoaie militare prin garnizoane din județele Arad, Hunedoara, Alba, Cluj, Sibiu, Prahova, Arges, Vâlcea, Ialomița și Giurgiu.
În Ialomița, americanii au poposit mai întâi la Slobozia, unde mai multe echipamente tehnice ale Forțelor Armate Române și a Forțelor Terestre SUA, printre care transportoare blindate, arme, tunuri și utilaje speciale pentru deminare, au fost expuse publicului in Piața Unirii din Slobozia. Forțele Române au expus trei transportoare blindate de tipul Mowag Piranha IIIC, dar și mai multe tunuri antitanc și antiaeriene. Totodată au fost expuse arme de infanterie și arme antitanc, vehicule de tipul ATV, snowmobile si un ARO de comunicatii. Armata SUA, in trecere prin Romania cu diverse elemente tehnice cu ocazia exercitiului Saber Guardian, a expus transportoare blindate Stryker, blindate Humvee, utilaje tehnice si un blindat special - Bufalo - proiectat pentru lupta cu minele si dispozitivele exploziile improvizate.
Pe langa expozitia de tehnica mare, cele doua armate au prezentat diverse tipuri de arme, de la pusti de asalt, la lansatoare de grenade si mitraliere montate pe blindate. Soldatii americani si romani s-au pozat si au stat de vorba cu aradenii adunati in parcarea de la Sala Polivalenta despre echipamentele prezentate, au facut demonstratii si au dat detaliu despre exercitiile NATO si SUA in Romania.
După două zile, duminică 16 iulie, la Borduşani, pe braţul Borcea al fluviului Dunărea, s-a desfăşurat exerciţiul Argedava Saber 17, având ca scop creşterea interoperabilităţii la nivel întrunit şi multinaţional în cadrul acţiunilor specifice trecerii peste un curs major de apă. In acțiune au fost antrenați peste 1.500 de militari români şi 100 de americani, cu aproximativ 400 de mijloace tehnice de luptă. Au participat militari din comandamentul Diviziei 2 Infanterie „Getica”, Brigada 10 Geniu „Dunărea de Jos”, Brigada 1 Mecanizată „Argedava”, Brigada 9 Mecanizată „Mărăşeşti”, Regimentul 528 Cercetare Supraveghere, Batalionul 630 Paraşutişti, Batalionul 307 Infanterie Marină, precum şi structuri de informaţii militare şi PSYOPS. Acţiunile forţelor terestre au fost susţinute de un grup naval din Flotila Fluvială şi aeronave ale Forţelor Aeriene Române. În scenariul acţiunilor de luptă, militarii "răniţi" au fost evacuaţi la spitalele militare instalate la Mihail Kogălniceanu, unde s-a desfăşurat exerciţiul MASCAL.
[citeste]
Întrebarea întrebărilor: “Invadează” chinezii din provincia Henan parcul industrial din Slobozia?
Sâmbătă, 15 iulie, în județul Ialomița a avut loc o vizită de lucru a unei delegații sosite din Republica Populară Chineză. Delegația, condusă de Excelența Sa Tao Minglun, ministrul provinciei Henan, a fost compusă din 22 de membri, reprezentanți ai administrației provinciei Henan, ai administrației orașului Yndu, ai Reprezentanţei comerciale a regiunii Henan (Compania Populară de Asigurări), ai unor companii care doresc să investească în Europa de Est și Europa Centrală (întâlnirea se înscrie dealtfel în cadrul forumului 16+1 Europa Centrală și de Est, care a avut loc cu câteva zile înainte în România), cărora li s-a alăturat un grup consistent de ziariști chinezi. De partea cealalaltă, gazde primitoare au fost reprezentanții Consiliului Județean Ialomița (președintele Victor Moraru și vicepreședintele Cătălin Grigore), ai primăriei Slobozia (primarul Adrian Mocioniu, viceprimarii Rudolf Gradea și Gabriel Mușat) și ai Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Ialomiţa. La întîlnire au participat de asemenea prefectul Gigi Petre, senatorul Matrian Pavel, deputații Adrian Pop, Ștefan Mușoiu și Mihăiță Găină, primari din orașele și comunele județului, oameni de afaceri ialomițeni. Rezultatul concret al întâlnirii l-a constituit semnarea a trei scrisori de intenție (între CJ Ialomița și provincia Henan, între Primăria Municipiului Slobozia și orașul Linzhou, între Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Ialomița și reprezentanța comercială a provinciei Henan).
Știm, se vorbește de câțiva ani că în Ialomița vin investitori chinezi, dar până la această oră nu am avut parte de așa ceva. După semnarea acestor trei scrisori, este pentru prima dată când avem speranțe că acest lucru se și va întâmpla.
Momentul semnării celor trei scrisori a avut loc în sala de festivități a Centrului Cultural “Ionel Perlea” din Slobozia, după care președintele Victor Moraru și ministrul Tao Minglun au participat la o conferință de presă. Am consemnat intervențiile domniilor lor, din care aflați detalii despre întreaga întâlnire.

Victor Moraru: După cum știți, astăzi am avut onoarea de a avea invitați în Ialomița reprezentanți ai provinciei Henan din China, una din cele mai dezvoltate provincii, a cincia ca putere economică a țării. Prin această întâlnire ne propunem să dezvoltăm relații de colaborare în trei domenii importante (agricultura, infrastructura și energia), dar și în alte domenii pe care le vom identifica ulterior. Mulțumesc Excelenței sale Tao Minglun pentru că a răspuns invitației noastre, mulțumesc și echipei care-l însoțește pe meleagurile noastre, o echipă formată din 21 de reprezentanți ai provinciei Henan. Am inițiat astăzi trei scrisori de intenție între Consiliul Judeţean şi provincia Henan, între Primăria Municipiului Slobozia şi oraşul Linzhou, precum şi între Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Ialomiţa şi reprezentanţa comercială a regiunii Henan, Compania Populară de Asigurări. Așa cum există un proverb chinezesc, după care trebuie să-ți faci fântână înainte de a-ți fi sete, așa și pentru noi, aceste trei scrisori sunt primii pași pe care i-am inițiat în dorința noastră de a avea o colaborare îndelungată, în care să identificăm posibilități de finanțare și parteneriate în cele trei domenii importante.

Tao Minglun: Suntem foarte bucuroși că ne aflăm azi în frumosul județ Ialomița, împreună cu cei 21 de membri ai delegației provinciei Henan vă mulțumesc pentru primirea călduroasă pe care ne-ați făcut-o, pentru ospitalitate și transmit cele mai bune gânduri locuitorilor județului dumneavoastră. Prezența noastră în România este ocazionată de Dialogul 2017 al Partidelor politice dintre China și țările Europei Centrale și de Est „16+1″, iar prin vizita noastră în Ialomița am avut întâlniri de cunoaștere reciprocă. Noi spunem, în China: orice lucru bine făcut trebuie să aibă un început bun. De aceea, eu cred că semnarea celor trei scrisori de intenție de cooperare între noi și dumneavoastră reprezintă un început foarte bun. Reprezentând aici guvernul provinviei Henan, doresc să exprim faptul că avem toată deschiderea și suportul pentru dezvoltarea unor relații fructuaose cu județul Ialomița. Aceasta înseamnă că noi încurajăm toate companiile din provincial Henan să investească în România, să investească în județul Ialomița. Avem dorința comună și responsabilitatea comună să dezvoltăm relații de prietenie între cele două localități, Slobozia și Linzhou, dorim să punem în practică cât mai repede intențiile și proiectele menționate în cele trei scrisori de intenție. Avem încredere că prin strategia de cooperare în domeniul infrastructurii, cu siguranță vom avea în final succesul Ialomița. între provincial Henan și județul Ialomița.
Întrebat de un jurnalist chinez de ce a ales Ialomița pentru un astfel de eveniment, ministrul Tao Minglun a răspuns: “De ce am ales Ialomița? În dialogul nostru cu cele 16 state europene cu care ne-am întâlnit în România ne-am exprimat dorința de a cunoaște Ialomița. Nu întâmplător, ci pentru că aceasta a fost recomandarea Ministerului de Externe al Chinei, faptul că între provincial Henan și județul Ialomița sunt foarte multe puncte comune, mai ales în domeniul agriculturii, darn u numai. Da, suntem impresionați de poporul din județul Ialomița, de ospitalitatea dumneavoastră, de căldura cu care ne-ați primit.”

Firesc, pentru ziariștii locali întrebarea care a stat pe buze a fost aceea a timpului când vom vedea primele rezultate concrete ale acestei întâlniri. Au răspuns, pe rând, Victor Moraru și Tao Minglun.

Victor Moraru: Ca la orice ne propunem în viață, trebuie să existe un prim pas. Ce am am stabilit azi este un prim pas la nivel de regiuni. Considerăm că tot ceea ce facem noi se inegrează perfect cu ceea ce se întâmplă la nivel mondial în aceste momente. După cum știți, economia Chinei a avut una dintre cele mai spectaculoase evoluții în ultimi ani, cu cele mai mari creșteri economice, Aceasta a făcut să existe un mare interes pentru România atât din partea Chinei cât și din partea Uniunii Europene. Ceea ce se înâmplă zilele acestea în România, prin dialogul Chinei cu cele 16 țări centrale și est europene, este în consensul deciziilor majore care se iau și cred că atât România cât și județul Ialomița trebuie să intre în această politică globală de parteneriate. Când vom vedea rezultatele? Noi ne dorim să fie cât mai repede. Va trebui ca după semnarea acestor trei scrisori de intenție să dezvoltăm relațiile între cele două regiuni, între cele două orașe și între cele două instituții de comerț, să ne prezentăm în continuare oportunitățile, să identificăm punctele commune ce ne pot uni în demersurile începute astăzi. Ne-am dopri ca, bineînțeles, în funcție de legislația europeană și națională, să putem avea parteneriate cu vizibilitate maximă în următorii ani. Cred eu că și faptul că România a avut una din cele mai mari creșteri economice din ultima perioadă determină decizii importante la nivelul guvernului, dar și la nivelul partenerilor europeni și, în cazul de față, China.

Tao Minglun: Sunt de acord cu domnul președinte Moraru, iar despre cooperarea dintre China și România, între Henan și Ialomița, în primul rând există această intenție și dorința celor două popoare și nu în ultimul rând există nevoile reale. Noi am simțit că este nevoie la dumneavoastră de investiții în infrastructura de transport și din acest punct de vedere noi am venit cu dorința și deschiderea constructivă pentru cooperare între cele două localități. Dorim să încurajăm companiile din provincia Henan să învestească în Ialomița. Da, România face parte din Uniunea Europeană și pentru investițiile noastre în România trebuie să respectăm legile și reglementările venite din aceste două direcții, România și Uniunea Europeană, dar noi avem toată înțelegerea și noi facem toți pașii posibili pentru a realiza cât mai repede proiectele noastre. Repet, noi avem dorința de a pune în practică toate proiectele pe care ni le-am propus și discutat aici, iar intențiile de cooperare din cele trei scrisori de intenție pe care le-am semnat dorim să le concretizăm. Sunt de acord cu dumneavoastră, noi dorim să începem cu un proiect și să continuăm cu altul, să începem cu un prim pas spre mai mulți pași, să începem cu o investțiție și să realizăm cât mai mult pe parcursul cooperării noastre. Dorința noastră, a guvernului din Henan, este să coordonăm, să supraveghem și să controlăm aceste activități. Sprijinim toate companiile să realizeze cât mai multe proiecte în Ialomița.

După protocolul semnării celor trei scrisori de intenție și conferința de presă, organizate la Centrul Cultural ”Unesco” Ionel Perlea, oaspeții chinezi și-au continuat vizita de lucru la Parcul Industrial din Slobozia şi la câțiva agenţi economici din judeţ.

A consemnat,
Nicolae TACHE

Alte titluiri la Prima pagina
Povestea unui tânăr antreprenor de succes din România: a pornit o afacere de la zero şi a ridicat-o la milioane de euro
CALIF angajează, pentru București, ajutor bucătar, lucrător bucătărie și personal pentru curatenie
Euro s-a tolănit la 4,56 lei
BLITZ
Explozie de locuri de muncă în Urziceni și la Penitenciarul Slobozia
Rezultatele examenului de titularizare în Ialomița
Ediția cu numărul 50 a Festivalului de muzică ușoară de la Amara vine cu surprize majore
MICA PUBLICITATE

hotel ialomita new 2013
tritipan
LIVIU
Copyright 2004 - 2016 © S.C. IALPRESS S.R.L.
Ia permisul din prima!
Intrebarile DRPCIV. Mediu de invatare. Legislatie. Pregatire completa pentru categoriile A, B, C si D.